Ja. Man undrar ju hur ägaren kan ha uppfattat en sådan katt som pigg och glad.Skönt. Synd bara att det behövt gå så långt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja. Man undrar ju hur ägaren kan ha uppfattat en sådan katt som pigg och glad.Skönt. Synd bara att det behövt gå så långt.
En kattorganisation som jag följer nödropar just nu om pengar till en katt som beskrivs så här:
X är en mycket livsglad krabat på drygt 10 månader, som har benproblematik vilket innebär att han inte kan stå på sina bakben.
Han är inte förlamad, utan använder dem att skjuta ifrån med, när han blixtsnabbt tar sig fram på golvet i lekens hetta!
Veterinär har anmält till länsstyrelsen som vill att katten avlivas. Organisationen samlar in pengar till hans ägare, först verkade det vara till en röntgen, sedan till att hon ska kunna skaffa advokat.
Jag tar mig för pannan (och kommer att avfölja organisationen, jag har varit tveksam till dem ett tag)
Har också följt tjejen på fejjan och i hennes blogg. Det förekom även svenska hundägare som ville ta över hunden till varje pris och anklagade henne för både det ena och det andra. Bland annat så postades det hints om att hon skulle lida av Münchhausens by proxy osv. Folk är verkligen helt jävla gränslösa ibland![]()
Jag håller med dig. Dessvärre är det inte lönt att bemöta personerna med detta, de slår det ifrån sig. Samma människor drar dessutom paralleller mellan t.ex. personer med funktionsnedsättning och katter som föds med en förlamad bakdel. Som att det vore samma sak.
Ja. Man undrar ju hur ägaren kan ha uppfattat en sådan katt som pigg och glad.
Usch jag tycker så otroligt synd om henne som har blivit utsatt för alla dessa elaka människor.Angående detta fallet känner jag igen personen, då denna person är en del utav Norska Lundehunds-communityn. Hela händelsen har visst skärrat henne enormt. Inte bara ringde de och hotade hos veterinären, det gick längre än så! Dom hade visst fått reda på att hon skulle köpa en Norsk Lundehundsvalp, och då började de ringa uppfödaren till valpen och varnade om att inte sälja någon valp till henne! (Tur nog ignorerades varningen)
Det finns också en hemsida upplagd med hennes personliga info (för + efternamn, hennes address, telefonnummer, osv.) Men alltså jisses vad är fel på vissa människor??![]()
Alltså, jag var tvungen att leta upp och läsa om detta, och vet inte om jag ska skratta eller gråta? Dom skriver ju t.o.m ut på kattjouren vad som är fel(om än lite förskönat) och folk tycker ändå att avlivning är fel väg att gå? Sen, vad jag fattade det som, så var katten inte märkt, och då är begränsat vad veterinärerna får lämna ut(eller hur jag ska förklara), iom att ägaren inte kan intyga att hen är ägare? Blir inte klok på dettaVad jag minns så var kattens ena bakben obrukbart p.g.a. fluglarvsangripna sår och skulle behöva amputeras om den skulle överleva, och det andra bakbenet var också illa skadat. Alltså verkligen inte ett djur i skick att transporteras över halva Sverige för att behandlas av en veterinär som hävdar att hen kan prata med djur (japp, det är sant) och sedan leva resten av sitt liv med ett, icke helt fungerande bakben.
Jag läste kommentarerna som strömmade in på Blå Stjärnans FB-sida när det begav sig och de var verkligen helt bisarra. Flera personer kommenterade att i princip hela veterinärkåren är hjärtlösa och djurmördare och att de borde byta yrke![]()
En ren gissning från min sida är att hundar faktiskt används till saker och ting (även om det "bara" är att tävla rallylydnad eller liknanade). Katter skaffas ofta för att vara ett gulligt sällskap, och när folk har den utgångspunkten verkar de ofta tappa förståelsen för vad de köper för djur, djurets behov osv.
Orkar inte ens trycka på playHär har vi ett "fint" exempel på räddning till varje pris, som hyllas i alla kommentarer till filmen.
Det enda som spys galla över är uppfödaren.
Mår dåligt av nästan allt "The Dodo" sätter sin logga på. Antingen är det helfejk eller vridet så att saker som är dåliga verkar bra. Urk.Här har vi ett "fint" exempel på räddning till varje pris, som hyllas i alla kommentarer till filmen.
Det enda som spys galla över är uppfödaren.
Usch jag tycker så otroligt synd om henne som har blivit utsatt för alla dessa elaka människor.![]()
Valpen köptes från ett rescue, sen köpte dom en helbror för att han skulle få en kompis, dom såg visst normala ut som valpar. Grav skolios. Resultat utav helsyskonparning.Orkar inte ens trycka på play![]()
Valpen köptes från ett rescue, sen köpte dom en helbror för att han skulle få en kompis, dom såg visst normala ut som valpar. Grav skolios. Resultat utav helsyskonparning.
Vet faktiskt inte. Det var tragiskt att se hur dom lekte med varandra liggandes.Är inte skolios rätt så smärtsamt att ha, och grav skolios dessutom?
Med tanke på hur hunden ser ut har jag svårt att tro att den inte har ont.Är inte skolios rätt så smärtsamt att ha, och grav skolios dessutom?
Vänta nu... jag vet ett par personer som folk öppet varnar för, och det är VÄL befogade varningar. Pma gärna info om detta, låter jättekonstigt?Sorgligt nog har hon blivit skrämd ifrån Border Collie-communityn, vilket är väldigt synd. Visst finns det nötter i de flesta grupperna, men det här shockade mig! (Sen har jag inte varit involverad där sen i över ett decennie, och desto större ras, desto fler idioter i communityn.Jag har själv haft dåliga erfarenheter men inte sådan hära dåliga!
)
Vänta nu... jag vet ett par personer som folk öppet varnar för, och det är VÄL befogade varningar. Pma gärna info om detta, låter jättekonstigt?
Ah, jag är bara insatt i de arbetande kretsarna, så polen är okänt territorium!Vill du så kan jag kontakta henne. Hon nämner b.la folk i den polska delen utav communityt som trakasserade henne.
Ang. skolios så har jag slått upp ang. människor, och det nämns smärta även ned i benen, tryck mot lungorna i bröstkorg, och det (krökningen i ryggraden) kan även förvärras med tiden.
"Om en kraftig skolios inte behandlas kan den ge olika typer av symtom, som trötthet och smärtor. Med tiden ökar risken för ryggbesvär på grund av så kallade förslitningsförändringar kring felställda kotor och diskar."
Hundar är som många andra djur bra på att gömma smärta med. Vem vet om dessa hundar i videon upplever smärta p.ga sin skolios eller inte, men risken är hög att det utvecklas förslitningsförändringar som absolut är smärtsamt för både ben och leder.
Ah, jag är bara insatt i de arbetande kretsarna, så polen är okänt territorium!![]()