Sv: Hundfoder

Eukanuba Har aldrig använt det själv av den anledningen att jag hört så många som varit missnöjda. Det verkar vara ett smakligt foder men dålig mage och kräkningar verkar inte ovanligt förekommande.

Royal Canin Det använder jag själv till katten och min ena hund och tycker att det är ett bra foder med bra näringsinnehåll. Fin i hullet, bra i magen, fin päls och fina tänder.

Nutro Har ej gett själv men min pappa ger sina hundar detta och verkar väldigt nöjd och dom ser ut att må prima.

Hill´s Har enbart gett det då min ena var jättedålig i magen och det funkade utmärkt.

Pedigree Skulle aldrig ge mina hundar detta foder eller något annat likvärdigt.

Orijen Det ger jag min andra hund och jag tycker att det är ett kanonfoder som innehållsmässigt är väldigt bra sammansatt. Min kräsna hund som inte ens äter köttbullar tycker att detta är väldigt gott och ser fin ut i hull, avföring, päls och tänder.

Lycka till i foderdjungeln!

Eukanuba Har inte själv gett mina hundar detta. För 10 år sedan gav min bror det till sin taxvalp. Han blev rena bodybuildern. Det visade sig att det var gjort på broilerkyckling ... Nu är det inte så längre, men jag föredrar att inte använda det.

Royal Canin Har detta till mina hundar. De två gamla får Mature - speciellt anpassat för den gamla hunden. 3-åringen får det för vuxna, stora hundar och taxen får specialfodret för taxar. Alla mår toppen, är bra i hull, fin päls och lagom stora högar.

Nutro Känner ej till.

Hill´s Gav det till hundarna förut, men det blir så stora högar av detta. Räcker inte med en bajspåse/hundbajshög (hundarna är i storleken golden retriever o dobermann). Pälsen var okej.

Pedigree Samma som för Hill's. Hundarna fick dålig pälskvalitet.

Eukanuba Min förra hund fick sträv/konstig päls. grannen har det till sin JR, och han fungerar utmärkt på fodret.

Royal Canin Bäst i test för mig.

Nutro inte provat.

Hill´s Har fungerat bra för mig, inget negativt att säga om det.

Pedigree Skitfoder. skulle aldrig ge mina det.

Orijen funkade bra, men han fick utslag på magen av det, men det kan ha varit att jag introducerade för snabbt med, katterna äter det med gott resultat :D

Senast ändrad:

*kl*
Vi köper vårt RC hos djuraffären. Adult Maxi kostar där 475 kr för 15 kg, samma pris för Mature Maxi och taxmaten kostar 159 kr för 1½ kg. Finns i 6 kilosförpackning också, men efter som det är en dvärgtax så är det inte så fräscht i slutet. Säcken varar för länge. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 926
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 921
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har börjat ge Monster kosttillskott, främst B-vitamin. Jag tycker mig ha märkt positiva effekter av det(*) och vill gärna fortsätta...
2
Svar
35
· Visningar
2 870
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 948
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2