Sv: Hundfoder

10674036.jpg

Nog ser han ut att må bra...;)

Schäfer 4 år, ca 42 kg.

Ger Carrier Premium som är dryyyygt. Han äter ca 5-6 koppar om dagen, matvägrar ibland men då åker matskålen bort direkt.

Han får kött extra om tillfälle ges.

Min chihuahua äter Hills Puppy Mini trots att hon är 2 1/2 år gammal. Men det är det enda torrfodret hon äter bra av, så hon får käka det! Det står framme hela tiden så hon äter som hon vill. Hon har som så många andra chihuahuor svårt att hålla blodsockerhalten uppe, så hon äter lite och ofta. Jag har insett att hon sköter det där så bra själv, så jag lägger mej inte i längre.

Min JRT som bor hos mina föräldrar just nu äter Choice torrfoder. Hon har också fri tillgång på foder.

*kl*
Min schäfer äter Royal schäferfoder, håller på att byta från junior till adult. Han väger ca 42 kg och är 15mån. Har ätit 15 dl/dag men nu har vi minskat för han äter inte upp allt, det är för varmt.

Mina hundar äter Eukanuba Lamm o Ris.
Ras: Cocker spaniel.
Ålder: 2 st tikar 3 år och 1 hane 1 år.

Hur mycker dom äter har jag ingen aning om. Dom har fri tillgång.

*kl*

labben får 1st choice lamb & rice 2,5 dl x 2

schäfern får 1st choice senoir/light, även hon 2,5 dl x 2

*kl*

Abby äter Purina pro plans Lamm & ris foder. Får väl kanske 6 dl per dag på ett ungefär? Uppdelat på två mål. Det är det första fodret som har fungerat riktigt bra på henne, så då får hon vara på det. Hon väger 24 kg och är 5 år.

Ravessa äter för tillfället Nutro choice lamm & ris. Har kört på det tidigare, men tyckte inte det var så bra då. Hade en period då jag testade Orijen på henne då jag tycker det fodret har en extremt bra innnehållsförteckning. Tyvärr tyckte inte Ravessas mage det, hon sket ut alltihop mer eller mindre. Inte så kul att lägga så mycket pengar på ett foder som hon inte kan tillgodogöra sig. Gick tillbaks till nutro choice och nu fungerar det plötsligt super! Hon får ca 8 dl per dag, väger 16 kg och är 2 år. Har stålmage och fungerar på de flesta foder.

knapplån

Mina hundar äter Kronch Laxfoder. + Laxolja och vetegroddsolja.
Mina hundar är 2 år och 7 resp. 9 månader.

Schipperketiken : 2dl fördelat på 3ggr/dag.
Rhodesian Ridgeback/Amstaff : 6-8dl fördelat på 3ggr/dag.

Med maten serveras även lite kokta grönsaker.:d

Senast ändrad:

Nu finns ju inte vår Atlaz mer men jag svarar endå:

Ras: Grand Danois

Ålder: 2 år

Foder: Royal Canin Energy 4800 Performance

Mängd: 8-10 dl gånger 3 mål /dag

Atlaz blev en helt annan hund när vi ( tips från bebben ) böt till detta foder, han gick upp i vikt fördelat över hans stora kropp, satte ordentligt med muskler och såg ut som en vacker GD ..

Innan så hade vi ( som många andra GD-ägare ) problem med att hålla hullet på honom och han var något smal över revbenen.

Senast ändrad:

*lånar knapp*

Hunden: Ville, strävhårig vorsteh, hane, 4 månader

Äter: Royal Canin maxi junior. 9 dl per dag (växer så det knakar!).

Är otroligt nöjd med fodret, magen fungerar mycket bra, pälsen fin och välmående hund.:)

Min bordercolliemix (2år) äter ANF Turkey and Barley, fri tillgång då hon är kinkig och äter ca 0,5-1l om dagen (250-500g foder) Fastar med jämna mellanrum samt hela löpen. Väger just nu 16-18kg och är äckligt smal(löpte för 1 månad sen och har inte hunnit gå upp allt ännu.)
Har provat och ge henne foder med mer energi men hon blir fnattig och går ner på det.

Min valp (8mån) äter ANF puppy large breed också fri tillgång äter dock mer än tiken ca 1 l(500g) för det mesta. Ska gå över till den storas mat då de ska kastreras i höst och hon lätt lägger på sig. Väger nu mellan 25 och 30 kg skulle jag gissa på.

Ras: BC-korsning med lite schäfer och golden.
Ålder: 4 år
Storlek/vikt: Större än en BC - vet ej mkh. Ca 40 kg tror jag.
Foder: Access
Mängd: Fri tillgång dygnet runt. Äter 4-6 mått (8-9dl) per dygn. Tror att 1 mått är ca 1,5 dl.

Han äter när han vill, främst när han kommer hem från "jobbet" eller nattetid/tidig morgon. Mår bäst av att ha det så. Vi håller såklart koll på hull etc och observerar om han skulle äta mer eller mindre än vanligt efter som vi måttar upp maten varje dag. Han väljer själv mängd mat. Ger Access nu då det är det foder han mått bäst av.

Mina har också "fri tillgång", funkar bra eftersom jag inte har några "matvrak".

Båda äter doggy orginal Lilla: ca 3 dl om dagen stora: ca 7-8 dl.

min hund äter id dietfoder 1kg om dagen pga att han har haft urin sten. han väger 65 kg

Ras:Cane Corsox2
Ålder: snart två år och 11 veckor
Vikt: ca:44 kg å 14 kg
Foder: Pro plan performence och RC maxi baby
Mängd: två-åringen ca:4 mått om dagen, valpen ca:400gr om dagen

Den stora e lite anorektisk så han får Performence så att ahn får i sig vad som behövs ändå, båda får dessutom vom blandat i maten varje dag. Detta funkar jätte bra på båda hundarna, bra magar, fina pälsar pigga å glada....:)

kl
Våra hundar äter:

Engelsk springer spaniel, 5 år, 21 kg, äter Hills i/d foder då hon har haft problem med magen, både torrfoder och burk. Äter 2x100 g (lunch och kväll) samt 2 dl burk på morgonen. Man får hålla igen lite på henne då hon är kastrerad (livmoderinflammation) och lätt blir överviktig.

Collie, 10 år ca 29 kg, äter Hills senior light. 2x ca 200 g. Även hon kasterad av samma orsak och är överviktig (systers hund).

Tax, "Moa", 10 år, 10 kg, Äter förnärvarande Hills i/d efter en magåkomma i mars. Anorektisk och fastar vissa dagar, medans andra dagar äta mer normalt. Får 2x / dag vet inte exakt hur mycket (föräldrars tax)

Tax "Kajsa", 12 år, 12 kg, Äter Hills senior mini, blandat med Padegree burk. Hennes tänder sitter lite dåligt men funkar bra på dessa foder. Får också 2x/ dag men vet inte exakt hur mycket (även detta föräldrars tax)

Hill's Puppy, som jag häller olja på, fri tillgång.
Ibland Vov högenergifoder, en halv burk åt gången.
Han är en tio månaders västgötaspets som väger ca. 12-13 kilo och är ca. 31 cm. hög.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MML
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka