E

Englaa

Vad äter era hundar för sorts foder?
Mängd och antal gånger om dagen?
Storlek/ålder på hunden?

Sv: Hundfoder

Min hund får Royal Canin medium adult...mest för att min skola har samarbete med RC. Men jag tycker fodret är bra. Jag har inte märkt någon nackdel hittills.
Lilo får 6 dl om dagen, uppdelat på två mål.
Hon är tre år gammal och väger runt 23-24 kilo.

Rexi får Bravo hundfoder valp.
Han får 7dl om dagen, är 7månader och väger strax över 20kg än så länge:)

Tycker det är ett väldigt smidigt foder, hyffsat billigt och inte kladdigt som annat kan vara:)

Min förra hund åt Alg Guttens. Fick 6 dl / 2 ggr om dagen. Vi hade jätteproblem att hitta ett bra foder till honom, han blev lös i magen, åt inte osv. När vi började med AG så blev allt mycket bättre. Fick en hund med finare päls, bättre bajs och som älskade att äta. Vi började med det när han var 3, hoppas att han äter det fortfarande (han blev omplacerad som 4 åring)

Våra hundar äter Royal Canin Giant (från baby dog till adult)
De som är kinkiga med maten eller känsliga får Bravo plus Färskfoder.

De får mat 2 gånger om dagen enligt instruktioner på säcken. De som har lätt för att bli lite runda får lite mindre och de som har svårt att ta sig, får lite mer.

Hundarna är av rasen Dogue de Bordeaux och mellan 6 månader och 8år. (ca 25kg) - (ca 65kg).

Jag ger min färsk foder. Fodax heter det och är SUPER!!! Eftersom han har en känslig mage och kräks av torrfoder började vi med det. Han får en sådan kaka om dagen (kan variera i storlek, men är dom små ger jag mera), och så får han 1 dl havregrynsgröt i varje måltid (han får två gånger om dagen). Han är super i hullet, pälsen blänker och han bajsar inte mycket eller stora högar. När jag fick honom sket han minst fem gånger per promenad och löst var det också. Ett plus att det är billigt också, www.fodax.se :banana:

Riggo äter nutra nugget lamm och ris.
Han får det uppdelat på 2 mål, 5dl varje gång men det är inte alltid som han äter upp allt.

Det är en Basset Hound på 3 1/2 år som väger 30 kg.

Grandisen käkar royal canin giant puppy.
700g uppdela på 3 mål. hon är 4 månader. (20kg+)

Rottisen äter doggy. 8dl uppdelat på två mål.
Hon är 6år (50kg)

Min pitbull får Hills science plan, large breed adult. Han får ca 10 dl delat på tre mål. Han fick tre mål om dagen som valp och sedan försökte vi att få honom att äta två mål men det gick inte. Han bara gnällde och jag kände mig som världens elakaste :( Har provat att ge A-fil mm istället för mat mitt på dagen men då slutade han att äta. Han är snart 2 år och väger ca 30 kg.

Hilda (kinesisk nakenhund) äter James Wellbeloved lamm & ris, ska dock börja vänja in henne på Eukanuba special care sensitive skin alldeles snart istället.
Av JW äter hon ca.4 dl per dag fördelat på 2-3 mål. Hon är 10½ månad gammal (väger ca.7 kg).

Har en schäfertik på fem år som äter Doggy Energi. (Tror att det heter Energi..) Hon får ca 5 dl på morgonen och 5 dl på kvällen.
Hon är VÄLDIGT kinkig med maten och ibland har det gått veckor då hon har matvägrat. Har testat flera olika foder i olika prisklasser, men hon har varit likgiltig.
Men nu har hon ätit jätte bra de senaste månaderna sedan jag bytt till Doggy.:banana:
Dessutom har hon fantastiskt fin päls och mår kanon.
Min slutsats är att det är det bästa fodret till henne.

Glömde skriva att hon väger 35 kilo.
Jämför det med 26 kilo som hon vägde när jag fick henne förra året. Och de kilona hon har lagt på sig är muskler förövrigt.:bump:

Mina hundar får färskfoder. Det tycker dom speciellt om nu i sommarvärmen.. lite som glass:D

Dock strular den ena me maten emellanåt så henne byter jag foder åt ibland för att hon ska få lite variation.

Mina väger allt från 25-55kg (tikar)

och dom äter från ½kg till 2 kg/dag

Vad äter era hundar för sorts foder?Bravo bas och Royal Canin Mini Dental Hygiene
Mängd och antal gånger om dagen? 75 g (halv burgare) bravo på kvällen och ca 50 g (ca 1 dl) RC på morgonen
Storlek/ålder på hunden? Dvärgpinscher 4,5 kg 12 månader

Min westie får doggy orginal, han är proteinöverkänslig så mat med mycket spannmål funkar bra på honom och det är vad uppfödaren rekommenderade. Han gick på Royal canin mini light förut också ,det vart också bra men på tok för dyrt tyvärr. Utöver det får han seraquin och plaque off i maten samt lite kyckling och rid på enstaka dagar för att göra det lite intressantare. Ja han är bortskämd:D

Han får mat en gång per dag och fastar en gång i veckan ungefär.

Min sheltie äter Royal Canin medium junior och Pedigree junior.
ca 1 dl, 3 gånger om dagen.

Hon är 4 månader och väger 5 kilo.

Min hund äter Royal Canin medium adult, han får 2,5 dl morgon och kväll. Han är 5 år och en norrbottenspets. Han har varit lite tunn men med 3 dl på morgonen så har han gått upp till normal. :)

jag har en kooikerhondje på fyra månader. Han väger ungefär 10,5 kg och får för tillfället 4,5 dl royal canin medium junior uppdelat på tre mål per dag. Ibland när jag vet att jag har använt mycket godis under dagen för träning osv så minskar jag lunchen en aning. man vill ju inte ha en överviktig hund...:crazy:

Min hund får First Choice small/medium breed valpfoder. Hon är ett år gammal.
Hon har fri tillgång så jag vet inte riktigt hur mycket hon äter, kanske 3-4 dl om dagen ...
Hon väger drygt 15 kg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MML
·
Hundhälsa Ny studie pekar på att taurinbrist är vanligare förekommande hos hund än vad man hitills trott. Brist på aminosyran taurin är kan bidra...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka