Hundfan reser sig på plats och springer till andra hundar...

pernilla_s

Trådstartare
Det började med att en tik hade varit skendräktig och valpat under natten. Buster blev som tokig och var helt galen i henne. Vi la en plats först så hade vi vetat det hade vi inte gjort det så klart och han reste sig och sprang bort till henne. Till slut fick vi en plats att fungera någorlunda, men nu tävlade jag här för leden och vips var han på en annan tik som jag fått veta efteråt också hade löpt för ett par veckor sedan.

Första tiken bryr han sig inte ett skvatt om nu två veckor ytterligare senare. Nu är hon som hon var innan, vi har tränat från och till i samma grupp i 1,5 år.

Han har varit bombsäker på platsen innan dess men inte nu. Han är 2 år och har insett att han har en snopp.... Innan detta har det märks lite med.

Hur ska jag träna bort det här? Lite svårt att ragga tikar som löpte för ett tag sedan om det beror på det.

Behöver lite tips och få gnälla av mig....

Skendräktig och valpat under natten låter ju lite osannorlikt. Att han sen skulle ge sig på en tik som löpt "för ett par veckor sen" låter också märkligt. Du har fått ett bakslag i träningen som jag ser det. Finns inga universalmedel, det är bara att ändra kriteriet för platsen till nåt enklare och sätta igång och träna.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 211
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 403
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: Fetaost
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka