Hunden ovanför vår lägenhet ylar...

pernilla_s

Trådstartare
Nu börjar jag bli trött. Den ylar riktigt högt och jag tycker synd om den. Jag har med en hund som ylar när den är själv, men jag ordnar alltid hundvakt åt honom när vi måste iväg. Jag lämnar honom aldrig själv mer än för att gå ner med tvätt och det klarar han utan att yla. Bör man säga till dem? Jag har hört den yla förut, men inte varje dag iallafall.

Sv: Hunden ovanför vår lägenhet ylar...

Ja,du kan ju säga till dom på ett vänligt sätt,kanske är så att dom inte vet att den ylar!
Eller lägga en lapp i lådan,dock inte spydig!

Man får tänka på grannsämjan!:)

Ja,du kan ju säga till dom på ett vänligt sätt,kanske är så att dom inte vet att den ylar!
Eller lägga en lapp i lådan,dock inte spydig!

Man får tänka på grannsämjan!:)

Naturligtvis säger man till dem vänligt. Det lättaste är nog att skriva en lapp då jag har svårt för att prata med folk jag inte känner, men hur bör man formulera den på bästa sätt?

Nej,nu har jag försökt få till en lapp åt dig,men mina 2 hjärnhalvor får inte till det med varandra,annars brukar jag kunna formulera mig..Då jag gjort det till min granne ett flertal gånger................

Hej!

Detta ar ....Namn......... i lagenhet ......Nummer....... Pa senaste tiden har jag hort er hund yla valdigt mycket i er lagenhet. Jag ville beratta detta for er, da ni kanske inte ar medvetna om att den ylar nar ni inte ar hemma. Min hund tycker inte heller om att vara ensam och kan aven yla da jag lamnar honom. Jag loste detta genom att skaffa hundvakt, da vissa hundar helt enkelt blir olyckliga av att vara ensam.

Hoppas ni inte tar illa upp, ville bara tipsa er om detta, da det inte ar latt att veta vad hunden gor nar man inte ar hemma. :)

Tack for mig!

.....Namn........

Nat sant kanske? Man kan ju borja att vara vanlig och se vad som hander?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
841
Senast: ryujaneiro
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 931
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Tvillingar!?
  • Uppsättning

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010