Hunden i stallet

I

Isca

Nu vill jag se bilder på era vovvar tillsammans med hästen eller i liknande miljö.

Fungerar det bra mellan er hund och häst?

Sv: Hunden i stallet

Min vovve får inte vara i stallet så mycket då hon inte riktigt har förstått att hästar är stora djur som kan vara farliga för små hundar. Hon vill gärna leka med dom.
Här är iaf en bild när hon försöker få fart på min ena häst.

6382249.jpg

Har tyvärr inga bilder här men en liten film. (klicka på bilden för att se filmen)
Mina hundar fungrar i stallet. Den stora är dock lite rädd för hästar inne i stallet och tycker att det är lite obehagligt att vara inne i stallet och den lilla har inte vett att akta sig för nåt. :p

Mina tjejer funkar ok ihop. Lilltjejen har respekt för hästarna, men det är ganska skönt eftersom det ju är mindre risk att pållan råkar trampa på henne då :p

6816850.jpg

Har inga direkta bilder på min hund i stallet då hon håller ett säkerhetsavstånd på minst 10 m. Enligt henne är hästar stora dumma djur som stjäl tid för henne :rofl:

Men nu har hon fått följa med ut på turer så då går det bättre :)

vår lilla valp/hund utmannar ödet bara i stallet;)

ingen kul bild kanske, hunden kopplad pga kattungen och inte ska bli trampad. Min egen häst (ingen av dom på bilden) litar jag dock fullt på att han inte sparkar.

Har haft med hunden på ridtur en gång och det gick jättebra men då gick pappa med också. skulle inte våga ha med hunden själv när jag rider för så bra koll vet jag inte om jag har på honom när jag sitter till häst...

PC040010.jpg

Min hund funkar jätte bra i stallet. Vore det inte för stallkatterna skulle hon vara lös jämt.

5968829.jpg

Bamse (hästen) Ser lite skum ut pga vinkeln.

Hon och Deci gå jättebra ihop. Det verkar som Deci vet att hon är så liten så att man ska vara snäll mot henne :)

8357783.jpg

Följa john...

8357786.jpg

Ibland lyssnar hon på mig FÖR bra, för när matte smackar o hästen ska springa ja då J**ar ska hästen springa också..!! (detta får hon inte göra)

8518453.jpg

//Mimmi

Senast ändrad:

Min hund funkar bra ute i stallet, dock går han ibland lite väl nära. Tur att hästen i princip växer fast inne i stallet då hunden är inne.
Hunden får även jobba med att se till att det finns mat till hästarna...

18.jpg

Min hund funkar bra ute i stallet, dock går han ibland lite väl nära. Tur att hästen i princip växer fast inne i stallet då hunden är inne.
Hunden får även jobba med att se till att det finns mat till hästarna...

18.jpg

:rofl: vilken duktig hund;)

Faktiskt så blir han helt annorlunda när selen åker på och skrindan spänns för ute i stallet. Precis som om han vet att det är "på riktigt". :)
Har givetvis kört skrinda på andra ställen, men då är det bara körningen som är syftet..

Min hund är med i stallet varje dag. Han jagar varken hästar eller vilda djur.
Vande honom med att följa med på ridturer i somras när jag red min kompis häst som är lugn och snäll. nu har jag precis ridi in min egen häst och förra veckan tog vi en premiärtur alla tre! Det gick galant. HUnden är juh van att vara lös och jagar som sagt inga andra djur.
Men han tycker huvudet på hästen är läskigt men benen är väl inget att akta sig för, men han lär sig väl.

busar lite:

Vi bor på gård och då springer hundis lös hela dagarna så han går in och ut i stallet hela tiden och han funkar jättebra med hästar.. är dock lite skraj för dom framifrån men springer glatt bakom..:p :smirk:
Han älskar att leda (hålla i grimskaftet) och han brukar (om man är ensam eller om det är många hästar i samma hage som ska in och man bara är två) få leda in våra hästar själv.. han tar dom till dörren och sen får dom hitta in själv..;)

1151.jpg

KrftorSkyliftGstur045.jpg

Min lilla voffsing får följa med till stallet i bland,
hon får vänta i boxen när jag rider ut,
och utanför hagen när jag ska hämta hästen,
då hon höll på att bli ihjälsparkad förra sommarbetet
(hon smet in i hagen efter matte)en av hästarna fick spelet och gick till attack.

hunden har stor respekt för hästarna och tycker väl inte så jätte mkt om när dom kommer för nära,medans hästen gillar alla hundar och älskar att "snusa" i lillhundens päls:love: :D

hunden säger:ta mig härifrån matte!
8864159.jpg

Mvh Arabizar

Hade med min lilla hund till stallet idag för första gången.:D
Gick jättebra, även fast hon ville springa och hoppa efter hästarna hela tiden och leka med dom.

På banan.
9323506.jpg

Undrade vad hästen stod och käkade på hela tiden :p
9323507.jpg

Typ den enda gången hon var stillsam, var när hon fick ligga på sadeln och bita på min kompis fingrar.:bump:
9323539.jpg

Hon tyckte att dom dära stora "hundarna" var intressanta.:banana:
9323508.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka