Har själv varit i samma sits. Har en schäfer med mycket dålig aprit, åt inte ens köttbullar när jag hade det som träningsgodis.
Den absolut bästa lösningen jag gjort var att skaffa en hund till.
Men det ska jag väl inte råda Dig till.
Nu äter hon allt och lite till. Hon vet att hon bara får en chans att äta annars äter den andra hunden upp hennes mat.
Men jag fick henne att äta redan innan, dock inte lika bra som nu.
Gör som så att Du bestämmer Dig för vilket foder du vill att hon ska äta. Har hon inte ätit på länge är det bra om hon får 1-2 dl fil så att hon inte är tom i magen, då vill de inte äta.
Sen ställer du ned matskålen med torrfodret i. Blanda EJ i något annat. Låt maten stå framme. Det tjänar ingenting till att plocka undan maten om 5 min om hon inte visat intresse. Låt hunden äta när hon känner sig hungrig. Oftast knaprar dem i sig under natten när man sover.
Ta bort allt annat godis om du t ex tränar med godis eller ger henne när hon varit duktig. Jag gjorde så med min hund. Samma stuk som med småbarn.
Ingen mat ingen efterätt.
Låt dagarna gå. Friskt vatten är ett måste. En hund svälter sig inte om de inte visar sig sjuka. Äter hon inte på en hel dag så ge bara 1-2 dl filmjölk. Det ser till att magen inte är helt tom ,men hon kan inte bli mätt på det.
Ge dig inte.
Lycka till.