Hunden är livrädd för klickern?! :S

Sv: Hunden är livrädd för klickern?! :S

:rofl:
Förlåt men, är inte det verkligen standardgodis? Hur kan du inte ha provat ens köttbullar? ;)

Glömsk som jag är har jag ju visst provat köttbullar hemmagjorda sådanna och det var kanoners:D Och hushållsmedvurst:p:d Och och påskskinka men det var tveksamt:p

Skuggan_

Jag har en Clik-R som även den har ett väldigt mjukt ljud!

ClickR.jpg

:bow::bow:
Det var den jag menade som jag också använder som har väldigt mjukt klick-ljud! Perfekt för hundar som är ljudkänsliga.
Dessutom kanon med bandet man sätter runt fingret så man inte tappar den :D

Den använde jag när jag klickade in min dvärgpinscher som också var rädd för klickerljudet i början. Numera så går det jättebra att klicka med alla slagsklicker.
Därför har min Clik-R fått gå vidare till att klicka in kaninen med så småningom! :)

Vårt bästa träningsgodis är falukorv. Vi köper den lyxigaste sorten med hög kötthalt (minst 70 %) och utan lök. Skär man den i pyttesmå bitar kan man träna ett rejält pass utan att hunden får i sig groteska mängder. Den luktar gott enligt hunden, är lätt att svälja och svår att sätta i halsen.

Annars brukar jag rekommendera vårt bästa "köpegodis" från Planet Pet. Det är rätt dyrt tyvärr, men attans vad hundarna älskar det. Jag har träffat vanligtvis superkräsna småhundar som blir alldeles till sig när de får en bit av deras tonfiskgodis. Värt ett försök även om man kanske inte vill kosta på det som vardagsgodis. Nyttigt är det också. Innehåller bara rent kött eller ren fisk.

Eftersom min hund lätt blir fet (...) köper jag leverpastej light. Den kan man skära i små små bitar utan att det blir kladd i fickan.

Klickergodis tror jag ska vara mjukt, så hunden känner smaken även av småbitar. Blodkorv är också bra. Eller, för all del, kycklingfilé ;-) (kokt). Tränar jag inomhus hemma, så jag slipper ha godiset i fickan, är kalvsylta vääääldigt poppis! Jag har den i en liten plastskål.

Börja med en bläckpenna! Det låter ju inte så högt. Det har funkat vet jag på en del hundar som varit rädda för ljudet.

Jag använder alltid bara en mini-bläckpenna :p

Det är större chans att jag har en penna i fickan/bilen/stallet än att den j*kla klickern faktiskt är med! :grin:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 983
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har precis köpt en klicker till mig och vovven, och känner att jag behöver lite hjälp på traven såhär i början. :) Igår höll jag på i...
Svar
9
· Visningar
2 870
Senast: ljusslinga
·
Hästmänniskan Efter tre år av bråk & krångel vänder jag mig till er kära & kloka bukefalister! Jag har nu stått i ca: tre år i ett stall med en...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 571
Senast: Jossantt
·
Övr. Hund Jag skulle vilja ha lite tips. Har två nya unga katter i hemmet och försöker vänja min äldre rottishane vid dem. Han är van vid katt...
Svar
11
· Visningar
2 358
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka