quintess

Trådstartare
Har lite frågor och funderingar som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med. Då jag nu ska arbeta mycket mer än jag gjort tidigare har jag inte riktigt så mycket tid som jag skulle önska för hunden.
Därför har jag funderat på dagis. Dock vill jag bara ha honom där 2 dagar per vecka då jag och min sambo arbetar olika tider de andra dagarna så därför är han då inte ensam.

Nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av dagis?
Berätta gärna hur ofta hunden går, hur den trivs osv.

Hur funkar det med inskolning etc.

Tacksam för svar.

Sv: Hunddagis

Jag startade just en liknande tråd, iaf med liknande syfte. Fast jag vill inte ha min vovve på dagis. Jag tycker hon mår bättre hemma i lugn och ro faktiskt. Jag har inte sett så många dagis men jag tycker de är mest stökiga och man får hem en hund som är som en disktrasa ungefär. Jag tror inte hundarna mår dåligt men det tilltalar inte mig. Jag söker en dagmatte eller någon som kan gå och hämta min hund mitt på dagen och gå ut en till två ggr per vecka.

Har lite frågor och funderingar som jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig med. Då jag nu ska arbeta mycket mer än jag gjort tidigare har jag inte riktigt så mycket tid som jag skulle önska för hunden.
Därför har jag funderat på dagis. Dock vill jag bara ha honom där 2 dagar per vecka då jag och min sambo arbetar olika tider de andra dagarna så därför är han då inte ensam.

Nu undrar jag vad ni har för erfarenheter av dagis?
Berätta gärna hur ofta hunden går, hur den trivs osv.

Hur funkar det med inskolning etc.

Tacksam för svar.

Jag har arbetat på hunddagis i 3 år och jag kan säga att hundarna stormtrivs, det är också nyttigt att hunden får vara med andra hundar och människor..
Dom får 1 långpromenad som är på 2 timmar sen är de 1 tim på dan o en halvtimma eftermiddag, mkt lek, dom får också lunch på dagiset.
Jag har själv 2 hundar som älskar att vara med mig på jobbet.
Jag har bra erfarenheter av hunddagis då jag jobbar på ett och jag har hört bra kommentarer från olika hunddagis också att dom är bra, så det är något jag rekomenderar;)

Jag har drivit ett hunddagis i över två år. Det jag kan säga är att du skall vara nogrann med vilket dagis du väljer. Rutinerna kan växla något enormt.

När jag "var igång" fick hundarna två promenader. En på fm och en på em. Sammanlagt var dom ute ca 2h/dag. (utöver tid i egna rastgårdar)Dom gick promenader, var med mig i stallet, letade godis och fick lite pyssel.

Hur hundarna trivs på dagis är väldigt individuellt så det är viiktigt att personalen är lyhörda för just din hunds behov.

En del hundar fungerar i flock på dagis medan en del trivs bättre ensamma för att kunna vila på dagen. Viktigt tycker jag är inte bara att hundarna blir ordentligt aktiverade av kunnig personal utan också att dom får tid att vila varje dag.

Under de 2.5 åren jag hade öppet var det 3 hundar jag fick tacka nej till eftersom jag märkte att dom inte fungerade och kunde koppla av i miljön. Övriga hundar har anpassat sig.

Besök flera dagis innan du bestämmer dig för ett!

Tak för alla svar. Självklart ska jag besöka flera dagis innan jag bestämmer mig. har haft honom på pensionat tidigare när vi varit bortresta och det har fungerat jättebra men det är ju inte samma sak.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 679
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 319
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka