Hundböcker

SweetSunday

Trådstartare
Tips om bra böcker om hundträning, hundens beteenden och allt annat som rör hund sökes! Hittat boken:
Starka tillsammans : i träning, tävling och tanke. Någon som har läst den? Var den bra? Andra böcker som bara är allmänt bra och nyttiga att läsa? Tips på bok inom apportering och jaktprov? Gärna bok om tollarjakt! :D

Tips om bra böcker om hundträning, hundens beteenden och allt annat som rör hund sökes! Hittat boken:
Starka tillsammans : i träning, tävling och tanke. Någon som har läst den? Var den bra? Andra böcker som bara är allmänt bra och nyttiga att läsa? Tips på bok inom apportering och jaktprov? Gärna bok om tollarjakt! :D

Dåligt med böcker om tollingen! Men det är ju typ ingen skillnad på hur de används och hur de andra retrieverraserna används så du klarar dig långt på en bok om ”vanliga” jaktprov. :D

Apportering till vardag och fest är min personliga favorit, är dock inte helt klar med den men nästan. Gillar den!

Förhoppningsvis kommer ersättaren för Retrievern som apportör, Retrieverträning på mitt sätt, ut ganska snart.

(Läsvärda, främst för de fantastiska bilderna, är också Leif Liljeblads böcker om sina labradorer, men det är inga ”instruktionsböcker”)

Tack för alla svar! :D "Apportering till vardag och fest" samt "Retrieverträning på mitt sätt" får hamna på önskelistan :up: Någon som har erfarenhet om boken jag nämnde i inlägget? (Starka tillsammans : i träning, tävling och tanke) :)

Tack för alla svar! :D "Apportering till vardag och fest" samt "Retrieverträning på mitt sätt" får hamna på önskelistan :up: Någon som har erfarenhet om boken jag nämnde i inlägget? (Starka tillsammans : i träning, tävling och tanke) :)

Håller på att läsa Starka tillsammans men är inte klar än. Tycker den är lättläst och trevlig så här långt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 107
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 184
Senast: Linda_A
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
245
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka