Sv: Hundbilbälte????
nej,jag tror inte du har fel,menjag måste kolla upp resultaten på det och återkomma til dig..Ang att ordne hänger ihop konstigt så är dte funktionshinder,ingetatt göra åt.
När de gäller det övriga frågorna så svarar jagbara att ni lurar er själva om ni köper billiga selar"för han växer ju" eller har hund i bur..Hund i bur fick vid krocktesterna livshotande skador,hel aburen tryckte s ihop...(ej rikig hund nu)
Jag har både dubbla galler,rullstol som tar upp stöten,men valde ändå att ha hunden på baksätet med KROCKTESTAT BÄLTE då jag heltenklet ansåg attd eåtminstone hade en chans då...
Bältet skall dessutm sitta väldigt tight just för attdet inet skal åka av vid krock...
ang att köpa den billiga selen tillen växand ehund,tja,kanman göra så med ungar också?
sätta på dem en justerbar rem istället kanske för bilbarnsotlen är dyr?
Lite tillspetsat,men du måste täna på vad som händre vid krockar(hey,du läste det när du tog körtkort!)
jag had e också unghundar en gångi tidnekommer ha det igen.
Jag köpte fullstorlek för de går att dra åt rätt rejält.
Ochde är så himla hållbara och dessutomefterfrågade att du missar ingenting p att byta storlek om du behöver..Jag byter inte storlek..
Valpar jag jag sittande på golvet bakom framsätena.liggande tom,inga hndar sitter upp undre färd.
Du kan inet bara tänka på vad som händer med hunden-hunden är en fara för DIG vid krock!
De billiga selarna håller vid MAX 50 km/ timme krock om ens det..de är kosmetika.
Jag har sett krockskadade hudnar som slungades ut ur bilen vid krocken..de levde då,men fick avlivas några dagar senare.
de hade billigt bilbälte,denena,den andra inget bälte.
Jag har ju problem nu i och med att jaghar Van,dvs de ligger bältad ei bakre sätet.
vid en krock far de ner på golvet.Menjust mer än så händer inte eftersom bilen är så jäkla stor och har rejäla krockzoner.
det är fortfarande n reell risk attd ebryter ryggraden,ja.
men dte kan vi också göra bältade.frågan är omd et då är bättre att ta ett sämre bälte eller inge bälte alls?
Helst hade jag velat ha dem bultade i golvet,då blir kraften som minst,men det går inet för där finsn ramper o rullstolar..
jagär ju en sån där "säkerhetsnisse" som har brandsläckare,kniv lätt åtkomligt,telefonen så den inte kan åka iväg vid krock,en helpåse med reflöexxelar,blinande hundhalsband och en extra varnigstriangel med "djur på vägen"(om vi blir stående med transporten)
Därav att jag köptemig en jättebil,en av anledningarna var just att jagvar trött på at vara rädd,nu ser folk en åtminstone...
Tänk framåt är ni planerar att ha hund i bil,och ta dt säkraste möjliga alternativet!
med det inte sagt att inet ryggraden kan gå av,eller att den kan slungas ur bältet,menförösk at minimera risken så mycket som möjligt...
THina