Hundattack, avslutning.

Sv: Hundattack, avslutning.

:
Jadzia skrev:
Har man dessutom en hund som tar till hela arsenalen av signaler för att visa att den inte vill ha kontakt och den lösa hunden ändå går på så undrar jag varför i hela friden man har en sådan korkad och obegåvad hund lös.

Den där frågan har jag ställt mej typ 100 ggr senaste veckan :crazy:

ingen som har lust att ge mej ett vettigt svar? :)

Å vad är skillnanden om jag står eller går? Det är exakt samma sak.

Om hunden signalerar så finns det väl en viss marginal, eller?? Helst om den drar på hela arsenalen som du säger. Det är väl snarare de som hugger först utan att tänka efter som är riktigt jävla otrevliga.

För att alla hundägare inte är hundmänniskor och de har också ett existensberättigande.

Ska jag berätta en liten ful hemlis? :o Jag skickade mitt krav på ersättning till henne så det diariefördes på hennes jobb och är offentlig handling. :angel: Jag hade ingen privat adress att skicka det till utan kunde bara spåra henne tack vare att hon uppgav sitt jobbnr, så när hon aldrig svarade i telefonen skickade jag brevet direkt till hennes arbetsplats för diarieföring innan hon fick läsa det. :cool: :rofl:

Å vad är skillnanden om jag står eller går? Det är exakt samma sak.
Det där förstod jag inte riktigt. Kan du utveckla?

Om hunden signalerar så finns det väl en viss marginal, eller?? Helst om den drar på hela arsenalen som du säger. Det är väl snarare de som hugger först utan att tänka efter som är riktigt jävla otrevliga.
Visst ska den marginalen finnas. Hundar som visar noll och sedan tar till tänderna direkt är inte riktiga i skallen. Dock har många hundar redan kört hela registret innan den lösa hunden är framme och det resulterar ju då i slagsmål om den lösa fortsätter ända fram.

Jag föredrar dock att man kan sätta sådant tryck på sin hund att den lyder kommando och inte biter om en lös hund skulle rusa fram, men med vissa hundar är det omöjligt.

Du säger att det inte är okej om hunden biter när den sitter fast, för då har man brustit i uppsyn, men att det är okej att den biter när jag är ute och går med den. Det försår inte jag. Enligt mig är det samma sak.

Kan man inte kontollera sin hund så får man lov att ha munkorg på den.

Det är likadant som när man kör bil. Man kan inte bara göra ett litet hål i framrutan som man titta igenom och så kör man och säger att alla andra SKA ju hålla sig till trafikreglerna. Man måste ju alltid utgå från att det finns idioter överallt och det gäller ju hunderiet också... Man kan inte utgår från att alla har IQ över 100 eller har en bra dag.

Det är inte du, det är inte din hund och det är inte den andre hundägaren som får lida, den som får lida mest är den som är minst skyldig och det är den andra hunden som till och med kanske får offra sitt liv. Pga en korkad ägare och en annan hundägare som av princip anser att man ska få gå omkring hur som helst.

Så du menar att det är den korkskallade hunden som har en lika korkad matte/husse som släpper den lös som får lida mest?? Den hund som inte läser andra hundars MYCKET tydliga signaler om att "kom inte hit för då får du stryk" den borde beläggas med koppeltvång!
Tycker det är MAGSTARKT att vi som håller våra hundar kopplade för att minimera risker för alla inblandade vi ska få skämmas för att du har din korkade hund vimsande omkring lös. SANSLÖST!:mad:
Jag säger som någon annan skrev här; jag känner ingen moralisk skuld om min hund biter en annan i ett sånt läge även om lagen skulle säga att jag juridiskt måste betala den andres skador, inte FAN ska min hund gå med munkorg p g a andras slarv. Nu blir jag irriterad känner jag, får gå och ta en kopp kaffe eller nå't...

Jag jag jag jag jag jag. Tänk vad världen skulle kunna se annorlunda ut...

Skillnaden är att om jag binder fast hunden och går därifrån så kan jag inte ens försöka förhindra att en människa eller lös hund kommer fram. Om jag däremot står bredvid min uppbundna hund eller går med den i koppel så kan jag ropa, sparka undan lös hund och sätta tryck på min egen. Det är ju knappast så att man bara står och tittar på medan ens hund använder den lösa hunden som kamptrasa.

Men har jag gjort så mycket då anser jag att jag gjort mitt.

Kan du utveckla...? Du är lite otydlig.

Världen skulle absolut se annorlunda ut om folk höll reda på sina hundar och inte lät dem springa fram till andra människor eller hundar hur som helst.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blir så j*vla förbannad på alla idioter som ska släppa sina hundar och har noll koll på varesig hundarna eller omgivningen. :mad...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 155
Senast: svart arabhingst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar