Hundars födelsedagar

S

Svalan

Min cavalier king charles spaniel fyller 1 år den 14 augusti, ganska så snart med andra ord.
Hur gör ni när era hundar fyller år? Ger ni dem något speciellt att äta eller gör något extra roligt och annorlunda kanske?

Sv: Hundars födelsedagar

eh, förra året när min äldsta fyllde år åkte jag iväg och hämtade hem en valp. Det var antagligen den sämsta presenten han har fått. I år när han fyllde år kom jag på två dagar senare att han hade gjort det, man skulle alltså kunna påstå att jag är urusel på att komma ihåg när mina grabbar fyller år. ;) :p :D

Jag firar inte mina hundars födelsedagar alls. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra.

Jag har ibland på skoj använt det och julen för att motivera något inköp till hunden. Men nä. jag firar inte mer än att notera "oj du har blivit ett år äldre" och klappat om honom - om jag har kommit ihåg det alls...

Jag vet inte ens vilket datum min hund är född. Det är i november någon gång, men ska jag ha det på dagen får jag kolla stamtavlan. Vi firar således inte hennes födelsedag. Det är ju en hund så hon skulle inte fatta något ändå.

Givetvis kommer jag uppmärksamma min valps 1årsdag med ett köttben eller liknande, Jag är nästan sugen på att uppmärksamma bedriften att han snart nu är 6månader:p:D Men det blir inga tårtor, grattis och sång tillsammans med släkten. Men så är han ju min bebis och den enda jag har, och köttben och grisöron får han ändå hela tiden:D

Därmed, Han kommer inte märka av sin födelsedag men jag kommer bli lite sentimental dagen till ära.

Jag firar aldrig mina hundars födelsedagar:o
Skrev en tråd om deras födelsedagar på ett annat forum men tror inte att hundarna brydde sig nämnvärt;)

Födelsedagshunden får lite extra korvbitar den dagen för att tillfredsställa mitt samvete. Hunden skiter i vilket för i h-n:s ögon är det bara extra mat.

Jag brukar sjunga födelsedagsvisan för min vita som inte kunde bli gladare när man gör det (han böir även vansinnigt glad om den sjungs för något annat födelsedagsbarn). Sen får han en leksak.
Han fattar säkert jättemycket :D

*kl*

Min hund fyllde år den 28:e i 6:e, inte så länge sen alltså. Hänvisar till Min tråd med hundtårta :angel: men annars brukar ja leka lite extra me honom, ge honom nåt gott och så. Ibland köper ja en liten present, men de e mest för att göra hans ägare glada ;)

Jag firar faktist mina hundar..eller den lille som fyller ett i okteboer har vi inte firat ännu.

Jag gör en tårta till dom.

Vanlig tårtbotten men köttfärs,köttbullar,korv,burkmat,och lever fyllning på men det är inget jag äter heheh.

Hundarna fattar ju inget men en kul grej bara som man får ta å göra

15 Maj, han fick nu på sin 1 årsdag ett märgben och en ny boll.
Annars brukar jag inte fira det..

Min fyller 1år den fjärde oktober. Då ska han få massa paket! inte för att han lär bry sig om jag missar det. En gång drömde jag att det var julafton och att jag glömt köpa julklappar till elvis. Katastrof! ;)

jag firar vovvens födelsedag, vi köper tillome en tårtbit och vovven får ett sliskigt äckligt märgben men hon gillade de, den nya vovven har inte fyllt år än men han firas antagligen på samma sätt.

Min hund gillar grisknorr så jag antar att han ska få det och kanske en tårta med sånt som är ätbart för hundar.

hej! nicke fyllde år 2a juni nu, och han fick typ fem paket, nya matskålar och en god tårta med hundchoklad på...vi kanske sjöng för honom med, men å mitt försvar så vet faktiskt inte han om att han är en hund, utan tror han är ett barn i vårt hus, så då var det ju rätt och riktigt. hans förra ägare ringde tom och grattade honom och pratade med honom i telefon...nicke mumlade mest, och bet i luren. men firad blev han. och jag firar hästens födelsedag med så jag är nog larvig.

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
985
Senast: Luff
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 984
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V