Hundar som leker lite våldsamt..

J

JBL

Hej!

Jag har två unghundar, en golden och en schäfer.

De är bästa vänner och leker och busar som bara den när de är ute. Dessvärre är schäfern lite hårdhänt och golden är så snäll så han säger aldrig ifrån. Detta resulterar i att golden är alldeles sönderbiten runt halsen och jag är orolig att det ska bli infektioner.

Finns det något man kan smörja på så att han inte biter så mycket eller finns det någon annan bra idé? Vill ju inte att de inte ska kunna leka och busa.

Sv: Hundar som leker lite våldsamt..

Jag tycker att du ska försöka styra upp leken. rya i ordentligt när det börjar gå för tvilt till så shcäfern coolar ner lite. Min tik är också väldigt våldsam när hon leker, men lugnar sig om jag tex kallar in när hon blir "too much" eller ryar till. Det är som att hon blir lite överexhalterad. Funkar det inte så får du fundera på om det är värt att de leker. Blir det mycket sårskador anser jag att din golden kan få leka med någon som leker snällt, och schäfern inte alls!

Jag har haft samma problem med min och sambons hund. Sambons hund är väldigt våldsam i sin lek med min vilket vi trodde skulle gå över. Det gjorde det inte och vi började försöka styra upp leken, men när dom 2 leker finns det ingenting annat i hela världen förutom dom 2 och deras lek :angel: Det slutade med att min kom till mig för att komma undan sambons och dom får nu längre inte leka. Sambons hunds uppfödare rekommenderade munkorg, kanske kan det vara något att testa? Hundarna brkar snabbt lära sig acceptera munkorg om den kommer på vid alla lektillfällen. Munkorg=lek :D

Tuggar "bara" schäfern på goldenhanen eller är han även mer rufflig? Att han blir mer fysisk, kanske tacklar och går på?
Jag tycker bulldozers ska umgås med bulldozers.

Om det bara är tugg tycker jag munkorg är ett bra tips, sen är det ju frågan om golden uppskattar det hela eller skulle tycka det vara trevligare med en lugnare lekkompis.

Det lutar nog åt munkorg... får som sagt var göra till en positiv grej att det är lika med lek.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 643
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 259
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 369
Senast: Hellhound
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka