Hundar som inte rastas

ylvaaskersund

Trådstartare
Jag har sett på Ceasar M och förstått att många hundar aldrig går ut på promenad, vissa rastas väl i trädgården men dom som bor i lgh, var rastar deras hundar? Ni som vet kan ni stilla min nyfikenhet? Hundar som bor utomlands, går dom på låda?

Sv: Hundar som inte rastas

Runt kvarteret kanske?
På gräsplätten utanför lägenhetskomplexet?
Har också funderat på den situationen och kommit fram till att toaletter för hundar är en exotisk uppfinning som snart kommer till Sverige ;) De måste bara lära sig att spola själva, så är rumsrenheten kirrad! (Begreppet får en helt ny innebörd, tom...)

Eller att "ingen rastning" betyder "aldrig gå på promenad", men att de får komma ut och kissa/bajsa då och då.

Jag har alltid undrat om inte dessa hundar är hårda i magen? Aldrig någon vettig "bukmassage", som ju sker när man är ute på promenix....

/Syrsa

hihi jag fortsätter svara på din fråga här tror jag kom av mig när du fråga mig häromdagen:D

I Frankrike lärde jag mig detta, Jag bodde i landets tredje största stad och stiftade bekantskap med många hundar,

-Av alla knähundarna jag lärde känna ( 7st i olika familjer) så rastades alla 'runt poolen' utanför huset eller på parkeringsrutan för bilen. Även hunden i 'min familj', det var en 7årig charles spaniel som enbart åt frolic och därmed sket rosafärgad kräm och inte hade mkt tänder kvar plus ständiga tandköttinflammationer.

För hundar med mankhöjd över 45cm så motionerades dem 1-2gånger per dag med ett varv i den lokala parken.
Parker finns överallt och man såg alltid en hund komma ur en lägenhet och sen ett varv runt och in igen.

Jag hade under en månads tid ansvar för en liten terrier valp som några barn fått i julklapp och gick ut med denna i parken och pratade med 'storhundsmänniskorna' (mkt pyréner, herdehundar, schnauser, boxer, grand danois, dalmatiner etc) och fick via dem en insyn på deras djurhållning och det skiljer sig ifrån våran.

Jag lärde dock känna några pensionärer som satt med sina hundar utomhus i flera timmar varje dag, dem ägde collies och schäfer bla

Jag säger inte att alla i just frankrike inte motionerar/tränar med sina hundar, men jag träffade inte en enda under mitt år som gjorde det... Att ha hund där och här var liksom inte samma grej! Men veterinärvård var man noga med även där.

Och det var nog alltid minst 10hundar som efterlystes försvunna dagligen i tidningen per dag:p För visst är det finare när dem går lösa!:idea:

Hej,

Ja här i USA är det då inte någon som rastar sina hundar...
Där jag bor, vilket är i mississippi nu.
Här har dom inte ens Animal Control, helt sjukt!!!

Jag får konstiga blickar hela tiden när jag är ute med min hund, jag går ut med henne flera gånger om dan och jag får hela tiden kommentarer som att jag kommer att trötta ut henne och titta hon vill ju inte gå, bara för att hon stannar och nosar på något...

Många här har sina hundar lösa i trädgården och det spelar ingen roll om det går en stor väg utan för, hunden lär sig efter den blir påkörd är deras inställning, och det är omöjligt att få dom att inse att det inte är så smart...
Jag ser herrelösa hundar varje dag, men jag kan tyvärr inte ta hand om alla.. Och nu ska jag även flytta hem till sverige med min hund.

Mississippi ligger väldigt långt efter djuhållning än många andra delar av usa.

Så ja jag rastar min hund massor medans andra inte gör det överhuvudtaget...

Och dom hävdar att hon är för smal... Men det är bara för att hon har muskler och hon äter rätt och hon blir motionerad...
2 hundar där jag bor blir ALDRIG motionerade och den ena är en tax som är så fet att hon knappt kan gå, och den andra är nån blandras och kan knappt gå i heller och hostar vid minsta ansträngning... Och dom blir matade kattmat i fri ranson...

Jag tycker då inte min hund är smal eller spinking... Hon är perfekt
Tycker ni hon är underviktig?
DSC03028.jpg

Ankie

Min syster var au pair på Irland förra året och familjen hade tre hundar. De gick aldrig ut med dem, utan släppte bara, helt sonika, ut dem i bostadsområdet. Så fick de göra sina behov och så kom de tillbaka efter en stund.
De fick även alltid alla rester (plus rejält med vanligt foder), så labradorkorsingen var kraftigt överviktig..
De har helt enkelt inte samma syn på hundar som vi. I alla fall inte på Irland.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: Nota
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 734
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation