Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blodiglar är väl generellt väldigt ovanliga i Sverige, så skulle tro att det är väldigt sällsynt. Hästigeln är betydligt vanligare och den suger ju inte blod.Det slog mig förut idag efter att ha träffat på igel när vi badade - hur vanligt är det att hundar blir bitna av blodiglar?
Och vad gör en om dom blir bitna, med tanke på hur länge det kan blöda?
Nä jag har aldrig hört om det alls, men tänker att någon gång händer det ju så intressant att veta.Blodiglar är väl generellt väldigt ovanliga i Sverige, så skulle tro att det är väldigt sällsynt. Hästigeln är betydligt vanligare och den suger ju inte blod.
Jag tycker blodiglar (och ärligt talat, hästiglar också) är jättejätteläskiga rent generellt Men skönt att dom du träffat inte varit så stora. Antar att Sverige kanske inte är optimala förhållanden för dom att växa sig enorma (eller, jag hoppas det!)Jag har träffat på små blodiglar i mindre sjöar och lite läskiga är dom allt
Dock är dom inte speciellt stora att dom kan göra någon direkt skada - men lite envisa när man ska dra bort dom.