Hundar i soffor!

Sv: Hundar i soffor!

man skaffar en hund som inte fäller :p

haha jag har en fleecefilt på soffan men det är mest för den är så äcklig och jag inte orkar tvätta överdraget (inte min soffa och den ska bort snart).

Men annars, min hund är nästan aldrig skitig och ja, han fäller ju knappast heller. (nakenhund) ;)
 
Sv: Hundar i soffor!

*KL*

Vi skaffade helt sonika en hundanpassad soffa. Snygg är den med :love: Iaf så är den i vad jag närmast kan beskriva som vääldigt bredspårig manchester. Ett drag med dammsugaren vid städning och soffan är pälsfri. Är det någon fläck eller den ser 'skitig' ut så varmt tvålvatten och nagelborste och voila så är den som fabriksny igen.

Sen valde vi en mörkgrå med :angel: Iofs var det just en mörkgrå vi ville ha rent inredningsmässigt, men det har ju stora fördelar ur hundsynpunkt med.

Vi hade skinnsoffa innan, men de blir så repiga med åren av klorna osv. Men lättstädat värre.
 
Sv: Hundar i soffor!

Min soffa är typ en sånhär
58673_PE164158_S4.jpg

fast naturvit.
Min modell säljs inte längre men detta var det närmaste jag kunde hitta:p

Rygg"kuddarna" är experter på att hasa ner och bli till extra sittdynor så att hunden ligger halft om halft på ryggkuddarna också:angel:

Så de blir rätt håriga de med:D
 
Senast ändrad:
Sv: Hundar i soffor!

Med min hund är enfärgat lönlöst känns det som, hon har fint tvåfärgade hårstrån, svarta och ljusa= syns på allt.
Därför den mönstrade lösningen.

Fast jag skulle vilja ha en soffa som din:D
 
Sv: Hundar i soffor!

Nää, jag var nog lite dum som inte tänkte på att fröken rottweiler fäller oavbrutet innan jag tog hem henne:angel:

Min cocker fäller ju typ inget och jag tänkte att det nog inte blir så stor skillnad med två.
Men nu är det dammsugning varje dag som gäller, annars har jag en svart matta över hela golvet:devil:
 
Sv: Hundar i soffor!

För närvarande har vi TRE soffor i vardagsrummet o en liten fåtölj. GD-flickan använder flitigt alla möbler efter behag. Dock är ingen av dem fräsch. :crazy:

Önskar mig en ny soffa, o den kommer hon inte att få vara i, de får bara vara i vardagsrummet när vi är hemma, så vi kommer att kunna kontrollera det.
 
Sv: Hundar i soffor!

Visst är det rart med hundar i knäet då man sitter i soffan, men jag tycker inte att hundar har i soffor att göra ändå. Min hund hålls på golvet och jag lägger mig på golvet och gosar med den istället.
Det allra mest praktiska!!
 
Sv: Hundar i soffor!

Det är säkert mer praktiskt med hunden på golvet, men..

Finns det nått mysigare än när man sitter uppkrupen i soffan med en mysig filt och en varm hund brevid med huvudet i knät?:love:

Eller ännu bättre när man har två, man kan ha en vovve på varje sida;)
 
Sv: Hundar i soffor!

Men det låter ju smart!
Var den dyr?
Svår att hitta?

Det är TOKIGT smart. Men gör inte samma misstag som jag gjorde..och tro att man ska blöta den, för då blir man tvungen att köpa en ny :D
Tror inte jag gav mer än strax över 50-lappen för en. Och dom finns att få tag på i välsorterade djuraffärer. Så det borde inte vara så svårt att hitta :)
 
Sv: Hundar i soffor!

Med min hund är enfärgat lönlöst känns det som, hon har fint tvåfärgade hårstrån, svarta och ljusa= syns på allt.
Därför den mönstrade lösningen.

Fast jag skulle vilja ha en soffa som din:D

Fast förra vovvan var svartvit, och mina nuvarande är brindle båda två. Samt en spräcklig kissemiss, en brunmaskad siames och en 'strimmig' siames (glömt vad det heter) i grått. Så hmm, nog är det spräckliga hårstrån här med. Och de syns mot det mörkgrå ja - men det är larvigt enkelt att ta bort.
 
Sv: Hundar i soffor!

Min hund fäller inte så mycket så han kan vara i soffan så mkt han vill, utan överkast:banana:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 883
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 874
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Åh, detta är svårt. Fler som har fått bebis och hade hund sedan innan? Det har gått bra, sonen är nu 9 månader. Men.. det är en...
2
Svar
38
· Visningar
3 712
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 334
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp