Hund till Danmark

rxk

Trådstartare
Vad gäller om man vill ta med sig hunden till Danmark? Har en ung hund på drygt fem månader som aldrig varit utomlands förut. Behöver skaffa pass antar jag? Hur går det till, och hur lång tid dröjer det innan man kan åka? Skulle vilja åka över dan redan nästa helg, är det möjligt? Tack :)

Sv: Hund till Danmark

Pass, chipmärkning, rabiesvaccination, 21 dygn efter rabiesvaccinationen kan du resa. Tänk på att alla raser/rasblandningar inte är tillåtna i danmark.

Förbjudna raser i dk, även blandningar med dessa raser är förbjudet.
1) Pitbull terrier
2) Tosa inu
3) Amerikansk staffordshire terrier
4) Fila brasileiro
5) Dogo argentino
6) Amerikansk bulldog
7) Boerboel
8) Kangal
9) Centralasiatisk ovtcharka
10) Kaukasisk ovtcharka
11) Sydrussisk ovtcharka
12) Tornjak
13) Sarplaninac

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 058
Senast: Otherside
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 229
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 647
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 888
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka