Hund till Danmark

rxk

Trådstartare
Vad gäller om man vill ta med sig hunden till Danmark? Har en ung hund på drygt fem månader som aldrig varit utomlands förut. Behöver skaffa pass antar jag? Hur går det till, och hur lång tid dröjer det innan man kan åka? Skulle vilja åka över dan redan nästa helg, är det möjligt? Tack :)

Sv: Hund till Danmark

Pass, chipmärkning, rabiesvaccination, 21 dygn efter rabiesvaccinationen kan du resa. Tänk på att alla raser/rasblandningar inte är tillåtna i danmark.

Förbjudna raser i dk, även blandningar med dessa raser är förbjudet.
1) Pitbull terrier
2) Tosa inu
3) Amerikansk staffordshire terrier
4) Fila brasileiro
5) Dogo argentino
6) Amerikansk bulldog
7) Boerboel
8) Kangal
9) Centralasiatisk ovtcharka
10) Kaukasisk ovtcharka
11) Sydrussisk ovtcharka
12) Tornjak
13) Sarplaninac

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 426
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar