Hund som käkar snö?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Miiraa_91
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 908
M

Miiraa_91

Jag är hundvakt över jul och nyår åt en ganska trevlig hund, men har bara ett litet problem. Den tjatar hela tiden om att gå ut, och så fort jag släpper ut den börjar den äta snö. Varför gör den så? :crazy: Har såklart tillgång till vatten inne.
Det är en äldre hund med problem i ryggen, så den får inte gå längre promenader och så för då får den ont. Kan det vara understimulans eller något? Vad tror ni hundexperter?

Sv: Hund som käkar snö?

Diska vattenskålen och ge riktigt kallt vatten. Min jycke är helkräsen med färskt vatten och dricker hellre ute i bäcken.
Sen kan det säkert vara så att han har tråkigt. Kanske kan du gömma lite godis som han får söka i lugnt tempo inne.

Vet inte va det bero på, min hund för det fast han precis stått druckit vatten och går ut så äter nö direkt

Tack för tips, ska prova om han blir nöjd om han får riktigt kallt vatten.
Ska prova gömma godis imorgon också så han får nåt att roa sig med ett tag.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 310
Senast: Liran
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 199
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 989
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka