Hund som inte vill bada

Z

Zunbeam

Vad gör man åt en hund som inte går nära vattnet på tex stranden ...? :crazy:

Sv: Hund som inte vill bada

måste den bada då? om den inte gillar det nu så kan den kanske lära sig att akseptera det men jag tror aldrig att den kommer tycker det är roligt i alla fall.

Låter den slippa gå nära vattnet.

/Kimz0r, med hund som hatar vatten.

Vet en hund som ägaren försökte få ner i vatten, har resulterat i att hunden vägrar gå ut när det regnar. Och vattenpölar är skitläskiga så dem hopapr han över.. För att inte tala om när det är baddax, stackaren är livrädd:crazy:

Så låt hunden göra som den vill, vissa hundar tycker om vatten andra inte:)

Min hund fullkomligt hatar regn, väta och sjöar!

sambon lika så... Så när vi åker och "badar" så sitter de som två fågelholkar i skuggan, slår/äter mygg och surar för att det är för varm..

:eek::eek:

Inte går det att locka dem inte..

Jag har trots allt lurat ner vovven i vattnet nån gång ibland för en tvätt (då vi bara har badkar hemma, och han är tung).. Han går ju motvilligt med på det...:smirk:

Om du har några kompisar som har badglada hundar kanske han blir nyfiken och hänger på! Men vill han inte så ska du inte tvinga honom, då kommer han aldrig vilja...

Låt hunden slippa bada skulle jag välja.

Var glad för det. Är inte alltid så roligt att ha en hund som älskar vatten heller. Min är helt galen och helt plötsligt kan man hitta henne i en sumppöl som hon tycker är kalasbra att bada i. Sen att det krävs 5 duschar för att få bort stanken tänker hon inte på då;)

Håller med de andra... Varför måste den bada? Min ena hund vill inte och jag tänker inte tvinga...

Alla hundar tycker inte om att bada.
Min äldsta hund gillar inte att bada. skulle tro att de är för all pälls. Blir nog jäkligt tungt å bada me den. Han är 3 år, i somras gick han iaf i med benen. Och det räcker. Svalkar ju trampdynorna. han får gå i mer om han vill, annars slipper han.

Varför måste han bada.. ? Om h*n inte vill.. så varför? :crazy:

Om du skulle velat ha en hund som älskar att bada, och går ner i vattnet.. Kanske du skulle välja en annan ras..? Din ras som du har kanske inte är "skapad" för att bada.. Men om man kollar på Labben, golden, Flatten och andra hundar så är de nästan "skapade" för att kunna simma och jaga fåglar i vattnet för att sedan at upp dem till husse/matte .. :angel:

Jag har också en hund som inte gillar att bada.. Men man kan inte tvinga en hund i vattnet. Som andra har sagt, kanske hunden blir livrädd för väta. :cool:

låt den va ...
Min tik hatade vatten ... eller hon gillar det väl inte riktigt nu heller..
men ju mer jag har låtit henne va ju mer har hon gått ner till vattnet av sig själv och gått ut till näästan magen :)
Jag har strand alldeles nedanför knuten ^^
så hon får göra som hon vill :)
En del varma sommardagar tar jag ut henne o svalkar henne EN gång... sedan får hon välja själv om hon går ner igen :p

min vovve tyckte illa om vatten innnan. så vi tog med en badglad vovve och lekte med dom båda å kastade pinnar i vattnet ocg så gick bra:)behövs lite badhjälp ibland:)

Jag är glad för att min hund inte vill bada. Det var ett av kriterierna när jag valde hund att badankor får någon annan ta hand om :)

Jag och min syster hade med våra hundar till stranden förra året.
Min hund (border collie) fullkomligt älskar att bada, men syrrans hund (golden) stod på strandkanten och skällde.
Hon hoppade över strandkanten och ut i vattnet, verkar som det jobbigaste var att vattnet rörde på sig..:rofl:

Min hund när hon var valp ville inte heller bada först..så jag strunta i henne..Jag gick ut med syrrorna och badade och visade att jag har SÅÅÅÅÅÅ kul *host* då fick hon stå där med pappa på strandkanten..hon badade inte första gången men 3-4gången vi var där så gick det:D jag gav henne mkt godis och beröm och kastade boll till henne( Började med att kasta bollen på standen sedan vi vatten brynet och längre och längre ut) osv. Nu så älskar hon att springa efter oss när vi bada:D (det är långgrunt där vi badar)
Så nu är det bara att lära min andra lilla valp att bada nästa år:D

Det är tydligen ingen golden du har. De kastar sig i minsta pöl.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 363
Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
756
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III
  • Miklem träns !