hund som får utlösning?

S

Stormur

hejsan..

det kan låta lite konstigt men ska försöka formulera frågan bra..:)

jag har en blandras hane på 3 år.. som får "tvångs utlösning??"..

detta är väll inte normalt??

helt oförbrett ställer han sig och "juckar"..

förvisso händer det inte så ofta men har hänt iallafall 3 gånger!?..

jag berättade det för min mamma som har haft hundar hela sitt liv (mest hanar) hon sa att hon aldrig hade hört talas om det?..

jag ska beställa tid för kastering tror jag bestämt..
för att han kan ju inte må bra av att göra så!?

nån annan som har varit med om detta ? brukar hanar göra såhär??

Mvh

Sv: hund som får utlösning?

Om han bara står och juckar så är det absolut inget ovanligt bland hanhundar. Vår hane på 13 år brukar jucka lite (han får dock aldrig utlösning) när han blir eggad, t.ex. om vi ska ut i skogen så kan han göra det medans man tar fram kopplen. Det är en form av överslagshandling. Han har däremot aldrig gjort det på människor, vilket ses som en dominanshandling.

Dedär me att dom kan jucka e ju inget ovanligt, men få utlösning verkar ju skumt :crazy: han e väll översexuell helt enkelt, säkert inget du behöver bekymra dig om, men kan ju va lite äckligt ;)

hejsan..

det kan låta lite konstigt men ska försöka formulera frågan bra..:)

jag har en blandras hane på 3 år.. som får "tvångs utlösning??"..

detta är väll inte normalt??

helt oförbrett ställer han sig och "juckar"..

förvisso händer det inte så ofta men har hänt iallafall 3 gånger!?..

jag berättade det för min mamma som har haft hundar hela sitt liv (mest hanar) hon sa att hon aldrig hade hört talas om det?..

jag ska beställa tid för kastering tror jag bestämt..
för att han kan ju inte må bra av att göra så!?

nån annan som har varit med om detta ? brukar hanar göra såhär??

Mvh

Så kunde vår schäfer göra jätte ofta när han levde. Han ställde sig med liksom välvd rygg och penisen svullnade upp precis som dom gör inne i tiken och sen sprutade han hej vilt:o:angel: Det gick över efter ett par sekunder när man började gå med honom.

Detta gjorde han enbart ute, så jag misstänker att det var vissa dofter som eggade igång honom, för övrigt va han inte spec överdrivet intr av tikar.
Detta slutade dock när vi flyttade ut på landet:D

Tror inte att det är direkt ovanligt att hanhundar gör så, speciellt inte när de är lite yngre. Tror det händer oftast när de är lite upphetsade, både sexuellt och i andra lägen. Det är mycket hormoner som rusar omkring i kroppen och knoppen på dem, mycket lukter som inte vi uppfattar heller. Kan ju vara så att han under er promenad luktat på löphundskiss eller liknande som sätter igång honom.
Jag har varit ute för flera hanhundar (inte mina) som gjort så i både tid och otid, flera gånger har de inte varit medvetna om det själva.

Dedär me att dom kan jucka e ju inget ovanligt, men få utlösning verkar ju skumt :crazy: han e väll översexuell helt enkelt, säkert inget du behöver bekymra dig om, men kan ju va lite äckligt ;)

Mina två hanhundar har råkat göra det nån gång var. Ingen av dem är/var översexuell eller brukar/de jucka på något. Ibland blir det bara översvämmning helt enkelt. Det hände den ena i tonåren som jag märkte (torrjuckade ut i luften) och den andra när han slickade sig. Det var kletigt i min säng:eek:. Så helt ovanligt är det inte.

jag vet att dom kan "jucka" men det är just det att han får utlösning när han gör det..

en gång ställde han sig mot sängen och satte penisen mellan "stängerna" och stod och juckade då råkade en av mina kompisar sitta i sängen så att han fick satsen på sig.. väldigt äkligt!..

sen har han "sprutat" ute också på min pojkväns sko..

tror ni att det skulle vara bättre att kastrera honom!? :S

tack för alla svar:D

en gång ställde han sig mot sängen och satte penisen mellan "stängerna" och stod och juckade då råkade en av mina kompisar sitta i sängen så att han fick satsen på sig.. väldigt äkligt!..

sen har han "sprutat" ute också på min pojkväns sko..

tror ni att det skulle vara bättre att kastrera honom!? :S

Jag skulle definitivt ta bort kulorna.:devil:

Annars vet jag att det är rätt vanligt på tjurar.

kastration är att föredraur månag aspekter.
min hane hade också samma problem o det var när adrenalinet flödad eöver på olika sätt,när han vaknad epå morgonen,är han blev klappad av många o tyckte dte var mysigt,när han blev glad.

Jag uppfattar det -inte-som en sxuell handling utandet "flödar över"som ngn uttryckte det så bra här.
I likhet med många tonårspojkar som inet heller kan hålla styr påd en kroppsdelen!:)

Veterinären tryckte i honom en kemisk kastreringsinjektion men den tig aldirg just dte problemet.Vilket kansk einet var et så stort problem,men hunden blev väldigt olycklig när det hände..

okeej tack för alla svar:D..

då blire nog bollarna som åker :P

Min äckellabbe tillfredsställer sig själv:crazy:
Han ligger å slickar på snoppen till det går för honom.
Rätt vidrigt, har övervägt kastrering mååånga gånger. Men han är krypt å ena kulan ligger långt upp i buken. Har inte råd med en buköppning.

Min äckellabbe tillfredsställer sig själv:crazy:
Han ligger å slickar på snoppen till det går för honom.
Rätt vidrigt, har övervägt kastrering mååånga gånger. Men han är krypt å ena kulan ligger långt upp i buken. Har inte råd med en buköppning.

Hahaha, ledsen men jag kunde inte låta bli att skratta åt det... !:)

Han sväljer iaf. sin sats. Till viss del. Antar jag.

Valpis släpper den på våra huvudkuddar (som han våldför sig på).

kuddknull.jpg

Ja - efter att örngottet är bytt.

(Är det bara dregel går det bra, men tömmer han så byts örngottet ögonaböj.)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 431
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 828
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka