hund som anfaller på bruksklubb

Seabaz

Trådstartare
Vad anser ni om detta?

Är på bruksklubben med min lilla hund och tränar agility och min hund blir anfallen av lösspringande rottweiler som hugger efter hunden?
Två gånger!
Första gången lyckades jag trixa upp min hund i famnen men rottisen hoppar då på mig och biter i luften. Tills jag måttar in en regäl spark och hunden flyger i backen och går sedan tillbaka till sina ägare.

Husse, matte och deras tränare tittar på första gången,
andra gången slänger tränaren grejer på hunden och lyckas på så sätt avbryta "attacken"??
 
Sv: hund som anfaller på bruksklubb

Jag håller med dig, ta upp det med någon ansvarig.

Du ska kunna träna utan att behöva vara nervös för att bli attackerad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej...Ja vad skulle ni säga till någon som "bestämt" sig att hon vill ha sin 1a hund och det ska vara en Dobbis helst eller en...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
23 607
Senast: Brie
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 414
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 482
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp