hoppeloppe
Trådstartare
Jättefint att du gör det, jag visar också hänsyn till andra. Men din hänsyn hjälper inte direkt mig och min doftallergi eftersom att 50% inte gör det?
Detta kan jag hantera på två sätt: 1) Känna mig kränkt av samhället och kräva förbud mot parfym/deo m.m. även hos alla privata näringsidkare, eftersom att det är en privat näringsidkare vi diskuterar i tråden.
2) Undvika de butiker och personer som stinker.
Pälsdjursallergiker har det så himla bra, de är vana vid att det finns tågvagnar, butiker m.m. där de inte behöver stöta på pälsdjur. Har du någonsin sett en biograf eller tunnelbanevagn som är fri från starka dofter eller jordnötter?
Jag liksom de flesta andra som är för hund i en och annan butik och köpcenter vill såklart att detta ska visas med tydlig skylt och att hundägaren ska hålla hunden från att gå fram till människor som inte vill ha med hunden att göra.
Nej, men alla måste hjälpas åt om det ska bli något bra. Kommer tyvärr alltid finnas hänsynslösa människor.
Jag har aldrig känt mig kränkt av att det fanns hund i butiken, inte heller försökt förbjuda det, fann det märkligt bara. Och respektlöst för att det inte fanns någon skylt.
Ja, dessa förbaskade nötter folk ska ha med sig överallt. Vet inte hur många ggr jag har åkt buss och någon äter nötter. Helt obegripligt för mig. Tror de som gör så hade behövt ett studiebesök på sjukhuset.