Tidigare i veckan var vi inne i en skobutik. Personalen hade en hund med sig där, den gick omkring lös bland skor och kunder. Jag tycker det är märkligt att ha med sig hunden på jobbet när man jobbar i en skoaffär, klädaffär eller annat ställe som bör vara djurfritt. Tänker man inte det minsta på allergiker?
Har mailat butiken och skrev att jag tyckte det var märkligt att ha med sin hund i en skoaffär och att vi inte kan besöka affären fler ggr pga allergi (en i sällskapet är allergisk). Och fick till svar att vi kan säga till i förväg så tar de bort hunden den stunden vi vill besöka butiken
Men så fungerar ju inte allergi om man är väldigt allergisk.
Jag kan tycka det är ok att ha med sig hunden på jobbet, bakom disken, om man tex jobbar i en djuraffär eller på en veterinärklinik eller annat ställe där man kanske kan förvänta sig djur. Eller om man har ett arbete där det inte finns någon som helst kundkontakt, där det inte riskerar att komma in någon som är allergisk.
Tur det finns fler skoaffärer utan hund, men synd att en såpass bra skoaffär inte kan tänka sig att sluta ha hund där.
Tänker ni på allergiker? Har ni med eran hund på jobbet och i så fall vad jobbar ni med?