Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror faktiskt snart att det är JAG som ramlar ur, inte leran eller hundarna!
Du är awsome på att lösa mina bekymmer, tar du konsultuppdrag?
Fixar du snö så fixar jag slädtur
Haha, känner igen det där med pappa-faktorn. För 3,5 år sedan när jag släppte bomben om att köpa hund vrängdes hela ansiktet på min pappa. Nu i efterhand ringer han titt som tätt och frågar om "Ciro inte skulle vilja åka upp och umgås med morfar?" .Om hundarna är väldigt olika aktiveringsmässigt så kan det ju bli knepigt, tex om ena hunden mår bäst av en eftermiddag på brukshundklubben när den andra inte vill träna mentala grejer alls utan bara hålla igång fysiskt några timmar. Är hundarna någorlunda lika så tycker jag själv bara att det blir enklare med två hundar. Precis som @Migo säger så går det ofta lättare att få effektiva träningspass och hundarna har (förhoppningsvis) stor glädje av varandra under övrig tid.
Vad gäller föräldrar... Mina egna har sett mig som "fullständigt från vettet" varje gång jag nämnt att ta hem någon hund. Min senaste, Aysu ville de inte alls att jag skulle ta hem men sa att det fick vara ok eftersom hon inte mådde bra i sitt dåvarande hem och min plan då var att bara få bort henne därifrån. När Aysu väl var här, ja då blev det självklart att hon skulle stanna.
Min far, som var extremt anti-hund förut, har nu blivit Aysus största slav. Han är så fjantig med den där hunden att jag själv tar mig för pannan och bara skrattar åt honom. ("Hej Aysu! Har du haft det kul ute?! Vad kul att du kom hit! Kom, vi leker! ... åh, hej Red_Chili, Aysu kom och berättade för mig att ni var här nu. Åh Aysu, har du tagit min kudde i sängen? Jag kommer och klappar på dig snart!")
Jag tyckte inte att det blev jobb med två hundar. Det går åt mer mat, blir trängre i bilen, kan vara svårare m hundvakt Och det dras in mer grus o smuts. Men annars tyckte jag bara att det var fördelar.Jag har länge varit sugen på ännu en hund. Har nu en döv dvärgpudelkille som inte är speciellt aktiv av sig
Har nu hittat två omplaceringstikar som låter mycket intressanta (speciellt en av dom)
Hur mycket mer jobb är det med två hundar? Jag åker hem på mina luncher och går ut med min pojk som det är nu. Åker jag på semester så är mina föräldrar/kompisar hundvakt. Det är just detta med föräldrarna som kan sätta käppar i hjulet, dom skulle förbanna sig över mig... hrm.
Hur mycket bör jag väga in detta?
Hade jag inte haft dom att tänka på hade jag tagit en till direkt!
Kommer ha två veckors ledigt till jul så det hade varit en perfekt tid för nya hunden att acklimatisera sig och att vi skulle få lära känna varandra...
Åh vad synd! Fast hellre en döv hund än en blind skulle jag nog tro. Min äldsta är 9 och han börjar få problem med synen och lite sånt men han är pigg!Han är 7 år
Åh vad synd! Fast hellre en döv hund än en blind skulle jag nog tro. Min äldsta är 9 och han börjar få problem med synen och lite sånt men han är pigg!
Jag har länge varit sugen på ännu en hund. Har nu en döv dvärgpudelkille som inte är speciellt aktiv av sig
Har nu hittat två omplaceringstikar som låter mycket intressanta (speciellt en av dom)
Hur mycket mer jobb är det med två hundar? Jag åker hem på mina luncher och går ut med min pojk som det är nu. Åker jag på semester så är mina föräldrar/kompisar hundvakt. Det är just detta med föräldrarna som kan sätta käppar i hjulet, dom skulle förbanna sig över mig... hrm.
Hur mycket bör jag väga in detta?
Hade jag inte haft dom att tänka på hade jag tagit en till direkt!
Kommer ha två veckors ledigt till jul så det hade varit en perfekt tid för nya hunden att acklimatisera sig och att vi skulle få lära känna varandra...
Jag hade helst bara haft en hund, men nu går inte det så här bor tre hundar. Det är mer jobb med att hålla styr på dem på promenaderna och är vi ute och cyklar och får möte måste jag numera stanna och platsa hundarna. Inte så mycket för hundarnas skull utan för de mötande som ser skeptiska ut när schäfrarna kommer dundrande. Svårare att ta med dem hem till folk och inte alla vill vara hundvakt åt tre stycken. Dock upplevde jag skillnaden mellan en och två mindre än mellan två och tre. Tre är många hundar. Två är hanterbart. Och i slutändan är det värt att ha hundhår överallt och hela bilen full med hundar.
Skriver under på det! Nu när vi sedan en och en halv månad tillbaka har tre hundar så är det plötsligt en flock.
Jag är nog störd. Rasta två hundar är tradigt, tre är okej, fyra är kul och tio helt underbart. Snacka om flock att leka med!
Jag hade helst bara haft en hund, men nu går inte det så här bor tre hundar. Det är mer jobb med att hålla styr på dem på promenaderna och är vi ute och cyklar och får möte måste jag numera stanna och platsa hundarna. Inte så mycket för hundarnas skull utan för de mötande som ser skeptiska ut när schäfrarna kommer dundrande. Svårare att ta med dem hem till folk och inte alla vill vara hundvakt åt tre stycken. Dock upplevde jag skillnaden mellan en och två mindre än mellan två och tre. Tre är många hundar. Två är hanterbart. Och i slutändan är det värt att ha hundhår överallt och hela bilen full med hundar.