Hund med mani!

Fraggel_Tess

Trådstartare
Vad man gör man en hund som jagar getingar och flugor? Det är något nytt hon har börjat med. Vill ju inte hon ska bli stucken!

Har en likadan hund. Hon blir tokig på flugor och getingar. De surrar runt huvudet på henne tills hon blir förbannad och vill bita dem.

Det är ju svårt, då hon måste få "försvara" sig mot dessa små men dock ibland farliga djur. Min blev ju stungen i ansiktet när hon stoppade ner näsan i ett getingbo förra veckan. 3 stick fick hon, men det var ingen fara och efter 1½-2 h var svullnaderna nere helt.

Igår kväll bet hon ytterligare en tror jag. Eller om hon skulle bita efter den men råkade bita sig själv i läppen. Vet inte. Men hon blev lite svullen i överläppen, gick ned efter en stund och det var ingen stor svullnad.

Man får väl säga till på skarpen om hunden är och letar och gör det för att det är roligt. Men som min hund som blir sur när de har snurrat runt huvudet i 10 min, så vill jag inte säga till henne. Då får man lösa det på annat sätt. Hjälpa henne att vifta bort, spreja på något som getingar avskyr eller så tar man in hunden så hon slipper getingarna.

Jag har sagt nej när hon gör sina utfall mot dessa kryp. Det har hjälpt för stunden men man överbevakar ju inte hunden hela tiden!

Usch ,det gör min också..Tyvvär jagar hon en del annat också som ormar , katter , fåglar , plastpåsar :crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 055
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 627
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter