Hund + jobb?

Sv: Hund + jobb?

Än så länge har jag föräldrar som tar hand om dem då jag bara timvickar på helgerna..
Men sedan när jag går ut skolan så får man väl se.. svårt att veta i förväg menar jag ^^
 
Sv: Hund + jobb?

På första jobbet (veterinärklinik) hade jag med mig hunden, som var 3 månader när jag började. Han låg i biabädden i personalrummet med hundarna som de andra i personalen ägde eller i en av hundburarna. Jag började 8, hade rast vid 10, lunchrast 12-13, rast vid 15 och slutade 17.00, så att hinna med promenader etc var inga problem.

Nu bor vovve hos min pojkvän, som jobbar samma tider, dock på industri så att ha med hunden är inget alternativ. Han är hemma hos mina föräldrar på dagarna, min mamma jobbar skift och är hemma antingen förmiddag, eftermiddag eller hela dagarna. Hunden är alltså ensam antingen 8-12 (två veckor av fem), 12.30-17 (en vecka av fem) eller inte alls (två veckor av fem).
 
Sv: Hund + jobb?

För vår del har det aldrig varit några problem då jag arbetar väldigt udda tid på dygnet 15:30-24 och sambon har varit arbetslös en längre tid med några ströjobb på dagtid däremellan. Det har funkat jättebra.

Sannolikheten att min sambo skulle få samma arbetstider som jag är väldigt luten, men om det skulle bli så får jag antingen ändra min arbetstid vilket inte är omöjligt eller skaffa hundvakt.
 
Sv: Hund + jobb?

Jag är egen företagare. Driver hundpensionat idag men planerar för fullt för att starta inackorderingsstall/hästpensionat vid sidan om/istället.
För mig passar detta utmärkt iochmed att jag har jobbet hemma på gården. Mina hundar är med mig hela dagarna.
Enda nackdelen är som jag ser det att jag efter en hel dag med att promenera andras hundar inte är sådär jättesugen på att sticka iväg och träna de egna hundarna.

Har jag inte för mkt att göra (många hannar som mina inte går ihop med..)så hinner jag oftast med träningen av både hundar och hästar under dagtid. Skönt att få dagsljuset!
 
Sv: Hund + jobb?

Har med mina hundar på jobbet när det behövs. Men jag jobbar rätt mycket kvällar/nätter och pojkvännen jobbar alltid dag så det blir bara att de är med nån gång i veckan när jag jobbar 7-15.
Jag jobbar på en gruppbostad.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 850
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 017
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 579
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp