Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror det är ganska likvärdigt om buren sitter fast som den ska. Vågar nog gissa att en stor del av alla trafikolyckor är påkörningar bakifrån i varierande hastighet och har man då buren i baksätet blir den inte tilltryckt om det tar baktill. Att man blir påkörd rakt från sidan är förhållandevis ovanligt jämfört med andra kontaktolyckor. Så risken att man får köpa en ny bur vid en krock är nog minst med buren i baksätet, korrekt fastspänd.Är det säkrare med krocktestad bur i bakluckan än i baksätet? Vi ska också köpa nytt och jag föredrar att ha honom i baksätet, om det går att hitta säkra lösningar.
+ @VoeuxTror det är ganska likvärdigt om buren sitter fast som den ska. Vågar nog gissa att en stor del av alla trafikolyckor är påkörningar bakifrån i varierande hastighet och har man då buren i baksätet blir den inte tilltryckt om det tar baktill. Att man blir påkörd rakt från sidan är förhållandevis ovanligt jämfört med andra kontaktolyckor. Så risken att man får köpa en ny bur vid en krock är nog minst med buren i baksätet, korrekt fastspänd.
Men hur sätter man fast en bur i baksätet?+ @Voeux
Jag har fått förklarat från bilförsäljare (kan alltså inte garantera sanningshalten) att om buren sitter lika bra fastspänd i baksätet som bagage så är baksätet att föredra. Detta för att baksätet är byggt med krockzoner för att skydda passagerare på ett annat sätt än bagageutrymmet. Låter rimligt tycker jag.
Jag har inte provat i praktiken men dels kan man spänna ner mot stolarna framför, tänk till bilbarnstol. En mindre bur kanske även bältet räcker runt? Det brukar även gå att dra från bagaget lastöglor och fram över det man vill lastsäkra.Men hur sätter man fast en bur i baksätet?
Där finns ju inte några lastöglor som i bagaget.
Det finns lösningar på det, ofta involverande själva bältet. MIM har som sagt en ny bur byggd just för att vara i sätet. Den borde vara en bra lösning för Billy @VoeuxMen hur sätter man fast en bur i baksätet?
Där finns ju inte några lastöglor som i bagaget.
Kanon. Tack!Det finns lösningar på det, ofta involverande själva bältet. MIM har som sagt en ny bur byggd just för att vara i sätet. Den borde vara en bra lösning för Billy @Voeux