Idag var första gången som jag åkte iväg och red sen jag skaffade min hund som är snart 3 år. Under tiden har hon dock fått följa med en släkting och varit med honom i stallet vilket jag nu märkt varit ett stort misstag. Hon lyssnade verkligen ingenting i början och sprang runt och skällde och hade sig. Efter ett tag fick jag henne att lugna ner sig och vi kunde rida iväg en liten skogsrunda men hon lyssnade inte på vanliga kommandon som hon vanligtvis kan
Så ni som har hund och häst, har ni några tips på hur man kan få hunden mer uppmärksam från hästryggen? Ska iväg imorgon igen men jag tror att det kommer gå bra från marken då, inge mer springande och skällande men jag tycker att det är en självklarhet att hon ska kunna stanna när jag ber henne. Alla tips mottages
Så ni som har hund och häst, har ni några tips på hur man kan få hunden mer uppmärksam från hästryggen? Ska iväg imorgon igen men jag tror att det kommer gå bra från marken då, inge mer springande och skällande men jag tycker att det är en självklarhet att hon ska kunna stanna när jag ber henne. Alla tips mottages