hund/häst butik samt inridning osv...

M

milles mamma

har lite fundeingar på att starta eget... då vi har ett stall med ca 10boxar,en stor innred lada som passar som butik. jag hade tänkt att starta en egen butik, häst och hund med de flesta grejor till hund och häst,allt från stängsel t täcken osv,samt hade k´jag tänkt att erbjuda inridning och tillridning även hantering av problem hästar.....ev kanske uppfödning oxå då vi har plats att bygga ca 10 boxar till. vad krävs för att starta eget? kommer det att funka med denna kombination?

Sv: hund/häst butik samt inridning osv...

Förutom de formella tillstånden så krävs dessutom erfarenhet av både inridning och problemhästar, samt referenser.

Immer

Sv: hund/häst butik samt inridning osv...

Om det funkar med butiken beror nog väldigt mycket på var du bor och hur mycket du har att stoppa in från början. Finns oräknerliga som försökt med gårds- och även internetförsäljning av häst- och djurprodukter. Men det är bara ett fåtal som kan driva det med vinst en längre tid. Så du bör först och främst inte ligga för nära någon som redan är etablerad och har ett namn på marknaden. Sedan behöver du har ett stort startkapital att köpa in varor för så att du har ett stort och bra sortiment. Helst med både dyra kvalitetsprodukter och billiga budgetvarianter för motsvara kundernas krav.
Det svårate sedan om du har rätt läge och bra startkapital är att övertyga grossisterna om att du ska få köpa. Det r ofta att de håller igen och låter nya komma in på marknaden. Troligen mest för att iingen ska kunna dumpa priserna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 905
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 029
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
2 047
Senast: Luktpion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur