Hund från mars?

nyponros

Trådstartare
Min hund har ett eget språk. När hon känner känslor av något slag gör hon ifrån sig ett ljud som är som en blandning mellan grymtande gris och galen gremling. Inte morr utan mer "rrrrarraarrraaa" :D
När hon blir glad, när hon hälsar på någon hon saknat, när hon ska ta på sig koppel och gå på promenad, när hon ska få mat, massor av positiva situationer när hon är glad och vill göra något! Men även när man torkar tassarna (det gillar hon väl inte sådär jättemkt, men går med på det), när hon måste gå ner från soffan och liknande. Hon lyder, inget snack om saken, men hon måste göra ifrån sig det här ljudet :rofl:
Även när hon är upphetsad, som när man precis ska släppa henne lös på promenaden. När man säger "hopp och lek" eller "varsågod" så kommer en lång ramsa gremlingspråk samtidigt som hon skuttar iväg i 320:D

Vad ÄR det för nån hund jag har?
Nån annan som har en likadan?
och VARFÖR låter hon såhär? :rofl:

borde filma henne någongång så man hör hur hon låter:angel:

Om det har någon betydelse så är det en cockerspanieltik som börjar närma sig 2 år :p

Lowatova009.jpg

Sv: Hund från mars?

Har träffat fler hundar som gör så - inte lika ofta som din - men lite då och då när de blir väldigt upphetsade. :D

Sv: Hund från mars?

Jag har faktiskt aldrig hört något liknande från någon annan hund :D
Men det känns skönt att det finns fler än hon :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 681
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 611
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 441
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka