Hund ensam hemma!

Sv: Hund ensam hemma!

Vi gör inget speciellt. Ser till att det finns vatten och mat, och sen åker vi, om vi blir borta länge. Oftast tar vi ju med hunden överallt. Hur länge vi lämnar honom är väldigt olika, ibland ska vi bara handla ngt (men då tar vi oftast med honom), ska slänga ngt på tippen eller liknande. Men ibland kan vi ju bli borta längre. På nyår och så, om vi inte får ha hunden med oss så lämnar vi honom hos min syster oftast (hon har också hund men är oftast själv med där vi är) då blir hundarna själva men han finns närmre och vi slipper åka till varsitt hem vid 12-slaget o så.

Han är dock alltid med överallt. På jobbet, till äffären oftast, till alla vänner, familj.. Han gillar att åka bil och att få vara med så det brukar han få.

ja då kanske jag inte är en djurplågare då om jag lämnar min hund ca 1h eller liknande själv! Har haft hund i hela mitt liv men aldrig lämnat dom ensama.. Men funderar på en ny hund.. Som det dock skulle vara skönt att kunna lämna själv någon gång ibland... Inte som valp då utan senare i livet då han hon e van vid det..

Våran hund brukar få vara i hundkojan om det är varmt ute och inne i köket/hallen om det är kallt ute :p
Och det funkar prima :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 230
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025