100% kattmänniska! Uppskattar deras självständighet, renlighet och förmåga att arbeta och göra nytta utan att man behöver träna in det. Särskilt renligheten uppskattas mkt! Och att de inte är så påträngande, samtidigt som de uppskattar sällskap mycket och gärna går på promenad
Nackdelarna tycker jag främst är fästingar och de ofta kladdiga "gåvorna"/resterna, annars närapå ideala partners
Jag tycker hundar och hundträning i teorin verkar jättekul, men jag kan verkligen inte läsa av dem alls. Kan inte skilja på en glad, neutral eller aggressiv hund t.ex. och vetskapen om att de är stora duktiga rovdjur som i värsta fall kan orsaka otroligt mycket skada både på mig och alla jag håller kära hjälper tyvärr inte
Finns bara en hund jag gillar någorlunda. Mest obehagligt är deras skall, särskilt kombinerat med påträngligheten. En tyst hund som jag kan ignorera och som ignorerar mig har jag ingenting emot alls
Önskar verkligen att jag kunde slappna av i närheten av hundar, skulle göra livet lättare.