hund, dum i huvudet?

S

sandrabjelkelov

var ute och gick med mina hundar igår men en kompis och hennes hundar, har förklarat för henne hur tiken är med nya människor men hon sa att det inte var några problem, att hon inte skulle våga testa med henne, sen när hon tar kopplet så drar sascha (hunden) kopplet ur handen på henne och drar och drar, hon orkar inte hålla och sascha springer i väg på täckten hon blir förbannad och ska springa och ta henne, men jagar henne och sascha tror då att hon vill leka. hon blir förbannad men jag kallar in henne så hon kommer ju till mig och jag tar kopplet igen och sedan tar hon över igen, sen så fick hon j*vlar annama för att hon gjorde så och sa att en hund som gör så är dum i huvudet och att en hund inte ska testa en sådär och att hon högg mot henne, vilket jag inte tror på men så var det hon var minsann uppvuxen med schäfrar. hon gör så när hon testar nya människor och hon har då aldrig stuckit sådär för mig och hon drar absolut inte i kopplet med mig.

så nu till frågan är min hund dum i huvudet som hon påstår, ska inte hundar testa? hon tyckte det var lika bra att avliva? :crazy::confused:

Sv: hund, dum i huvudet?

är min hund dum i huvudet som hon påstår, ska inte hundar testa? hon tyckte det var lika bra att avliva?

Nej din hund är inte dum i huvudet, bara lite ovan/ouppfostrad i att hanteras och styras av andra.

Visst kan hundar testa, men de ska ju ändå vara kontrollerbara tycker jag.

Finns ingen anledning att avliva en hund, bara för att en person inte klarar av att gå med den i koppel.

Vem blev förbannad btw? Hunden eller människan?
Jag antar att det är människan men som det står, så är det lätt att tro det var hunden..

Är andra som gått med henne och då har det inte varit något problem alls, det här var första gången hon gjorde det med henne.
Men försökte förklara att vissa hundar är dominantare än andra och sen har hon raserna i sig. Men kändes så hemskt lika bra att avliva henne, hon är ju min älskling :love: och skulle aldrig göra en människa illa. Man måste lära känna henne för att få henne tillit, hon har inte haft det lätt. Människan vart arg alltså, hur arg man är så måste man försöka dölja det när hon kommer på inkallningen, fy känner inte för att åka dit med henne igen.

Försök ignorera kommentarerna.
Det är ju din hund och om hunden är trevlig och hanterbar utom just för denna person som inte orkade hålla den, så är det inte så mycket att gräva ner sig för.

Din hund stack för en människa hon/han inte kände och sedan ifrågasatt din hund att denna främmande människa domderade och gormade på henne (om jag förstått rätt?)

Det tycker jag låter som att din hund är lite bångstyrig och tuff. Alla hundar behöver inte vara förarveka eller lätta för vem som helst att hantera!

Jag tycker din hund handlade helt normalt och att har du inga problem med hunden så är det inte hunden det är fel på!

För övrigt så förstår jag inte alls varfrö din kompis skulle på och leda/uppfostra DIN hund???

Hon tog kopplet av henne och då orkade inte människan hålla imot så då släppte hon och hunden stack iväg och hon försökte sedan ta henne men det gick absolut inte, så jag fick kalla in henne och då kom hon, sedan skulle hon banne mig visa att den hunden inte skulle göra så med henne igen.

Vi höll på och diskutera uppfostran på hundar och hennes var absolut uppfostrade och då bytte vi hundar för jag ville kännan på hennes och då tog hon min och då slutade det såhär, och för att tillägga så gör hon ALDRIG sådär med mig eller min sambo eller våra närmaste vänner som kommer och hälsar på och vi tar en promenad och hon gör absolut inte så med min instruktör heller.

okej tack, måste bara höra. för tydligen skulle alla kunna hantera min hund.

och sedan tar hon över igen, sen så fick hon j*vlar annama för att hon gjorde så och sa att en hund som gör så är dum i huvudet och att en hund inte ska testa en sådär och att hon högg mot henne,

Vad menar du med att hunden fick jävlar anamma?

Jag skulle inte ha lämnat över kopplet igen till en sån person...

det behöver vi inte gå över till,men sånna saker som jag inte tycker ska höra till hunduppfostran. därav slag oxch hårda tag. men jag kan säga att jag ganska snabbt tog över kopplet och åkte hem igen...

Med en sådan vän behöver du inga ovänner, skulle någon gapa och slå mot mina hundar skulle jag avsluta vänskapen omgående.
Vill du ha hjälp med din hund anlita då proffs istället för "jag kan och vet bäst folk"
Lycka till och det föreligger inga skäl till avlivning.

Skulle nagon sla min hund skulle jag nog smocka till henne! :eek: Skulle bli sa himla forbannad. Vad har hon for ratt att "uppfostra" din hund? Om jag var du skulle jag undvika kontakt med den manniskan i fortsattningen

Jag reagerade bara litegrann på det du skrev om att "hon inte skulle våga testa med henne".. varför skulle inte hunden våga det?

Hemsk kompis du har som gör sådär.. det är inte hennes ansvar att uppfostra din hund, särskilt inte när hunden kom till dig när du ropade.. Huga!

Din "kompis" kände sig bortgjord helt enkelt, hon, som ska vara van att "hantera Schäfrar" kunde inte hålla din hund, och då blev hon generad och reagerade som hon gjorde! Inget att bry sig om. Men ge INTE din hunds koppel till vem som helst, det misstaget har jag själv gjort och det ångrar jag. Hon har inget med din hund att göra! Med hennes attityd skulle jag ocksp dragit, om jag varit hund! ;)

Känns skönt att inte någon tycker desamma som personen i fråga, men min hund är inte en sådan som litar på vem som helst och testar till vilka gränser hon kan komma.
Och tydligen skulle inte hundar testa? Är det bara min i hela vida världen som gör det?, lät så på henne.

hon är en sådan människa som vet och kan allt, tråkigt nog. men trodde inte hon skulle lägga sig i min uppfostran på hunden. vilket hon gjorde. men det gjorde hon en gång för mycket. nu är det klippt och skuret!

men hon trodde att hon visste bäst och sa att hon inte skulle våga testa henne, hon testade henne dessutom 4 gånger vilket hon aldrig gjort med mig, men gång sen aldrig mer.

Lät du någon slå din hund?!
Helt sanslöst! Finner inte ord!

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 994
Senast: Sesca
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 941
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 761
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10