Hund - blodgivare?

Hundbloggerskan

Trådstartare
Såg en annons på Nordic Hundfoders hemsida där en hund tydligen är blodgivare! Jag undrar nu vad det är som krävs för att ens hund ska få vara blodgivare?
Jag har en korsningstik som mycket väl skulle kunna ge blod några fåtal gånger men vad är det som krävs? Såg att den hunden gjort det på Malmö Djursjukhus och vi har bara 30min dit så det är inte så långt och det hade vi kunnat åka. Men vad vet ni om det?
Skulle era hundar "få" ge blod?

Sv: Hund - blodgivare?

På "min" klinik har de haft lappar uppe. Vill minnas att hunden skulle vara över en viss viktklass och att man skulle bo nära.
Jag har 20 min dit men hade för långt bort. På min klinik används blodgivare akut så då måste man vara där supersnabbt.

Men kolla på din närmsta klinik!

Okej! Tack, har 5min till min nuvarande veterinär men hon är mer "privat" typ. En liten klinik men har en lite större också bara 5min bort som vi tidigare gick hos men gillade inte den manliga veterinären där. Men kan ju fråga där om man skulle kunna det.
När jag säger 5min dit så är det alltså gå avstånd. Min hund är lite smal nu men har precis avmaskat henne och funkar inte det (ska även byta till ett foder hon tidigare gick upp mycket med) så ska vi kolla bukspottskörteln (något sådant hette den) så hon inte är smal p.g av den :)

Gå in på Malmö Djursjukhus hemsida så står kraven där. Har för mig att de ska väga över 30 kg och vara under 7 år.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 863
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 922
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar