Hund bär runt på gummistövlar?

Bobbo

Trådstartare
Har en Jack russel på 3 år, jättesnäll och duktig, håller sig alltid till att bita och leka med sina leksaker.
Har en liten kille på 6 år här hemma som har tonvis med leksaker, och hunden rör aldrig dessa, då han vet vilka saker han får leka med och tvärt om, nu har dock hunden fått något knäpp-ryck.
Vid ett flertal gånger har jag hittat hunden med lillkillens gummistövlar, han biter inte på dom, utan går endast runt med dom i munnen och lägger dom på alla möjliga konstiga ställen.
Det är samma gummistövlar varje gång och han rör inga andra skor. Vad håller han på med? ;P

Sv: Hund bär runt på gummistövlar?

Just skor verkar många hundar uppskatta, jag har en teori om att det är den kläddel som är mest lättåtkomlig ch som luktar mest människa... och att de därför bär på just skor :). Eller så är han gummifetischist.

Min unghund gör samma sak, fast med mina skor. Hon biter aldrig sönder dem, bara lägger dem på konstiga ställen.

Enda problemet är att det ibland är svårt att hitta skorna, just när man ska gå ut. Plus att hon gillar att bära omkring dem i skosnörena, som då blir åtdragna och konstiga.

Så numera förvarar jag skorna på en skohylla istället för på golvet, och säger till gäster att göra detsamma.

Men det är ju konstigt att det bara är lillkillens gummistövlar han tar när alla skor ligger på golvet? :O

Men det är ju konstigt att det bara är lillkillens gummistövlar han tar när alla skor ligger på golvet? :O

Min yngsta hund hämtar alltid en av mina Foppatofflor när jag inte är hemma. Det är enda skorna hon vill ha, men hon gnager inte längre på dom (gjorde förut) - utan vill bara ha lite trevlig fotsvettsdoft från matte när hon är borta;)

Hunden ser sig förmodligen som sonens beskyddare, gulligt o ofarligt så länge det inte eskalerar till annat. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
516
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 911
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • En tråd om bäddar