Hund 2009!!! :)

Niangi

Trådstartare
Sökte men hittade ingen tråd om detta!

Vilka ska dit och vad ska ni göra? Ställa, kika eller flanera? Och vilken ras har ni i så fall med er?

Tror ni det är lätt att ta sig med hund från Hägersten (Formule1-hotellet) till mässan med allmänna kommunikationer?

:bump:

Sv: Hund 2009!!! :)

Planen är att åka ner i alla fall. Beror på hur det blir med beräknad parning (valpning i dec) framöver för en av tikarna.

Vilka hundar det i så fall blir som åker ner är en annan femma ;)

Oh kul! :) Visst var det älghund du har?

*delvis kl*

Skriv gärna vilken dag ni är där också, om ni inte är där båda förstås! :)
Själv kommer jag troligen bara vara där på söndagen då jag ställer i grupp 10.

Jag ska helt klart dit! Troligtvis kommer jag ställa hund också, mammas Franska Bulldogg tikar.
Får se om jag släpar med mig min Schäferhane också, men det är ganska tveksamt då han inte riktigt platsar på SKK's utställningar:grin::angel:

Ha, det låter ju bra tycker jag! :p (för jag gissar att räkorna är represtenterade på utst.)
Frallor är ju så söta!! :) Vilken dag går dem?

Jag kommer med mina två damer som ställs på söndagen och ska se till att kolla på en god vän som tävlar junior hanling SM på lördagen. :laugh:

Så som planerna ser ut nu åker vi upp och tävlar agility där på lördagen.

Kakis: Kul med agility! :)
Changrila: Jag vill också se P ställa ju!!! Undra vad det kostar att gå in, och får man ha med hund som inte ska ställas på lördagen in? hmmmmm

Kommer att ställa ut en gäng med dvärgschnauzrar! Vet inte ännu vilka men min hane Jerry blir det med största sannolikhet iaf, Nova åker med sin uppfödare till Finland och Nordiskvinnarutställningen ist. Så jag har lovat att hjälpa henne med lite hundar.

Är även ansvarig för våran rasmonter så jag lär ju vara där mer eller mindre hela helgen.

Planen gick från att först åka dit och ställa till att sedan bara åka dit och titta och hänga med bekanta - planen sprack redan i inledningen när min arbetsgivare schemalade mig hela helgen och det inte finns någon som kan byta pass med mig :cry:

Får satsa på nästa år:crazy:

Jag funderar på att ställa min Finska lapphund, nog mest bara för att det är en finsk domare och det känns ju som om domare från rasens hemland borde veta bäst hur de ska se ut;) Dock vette sjutton om jag har de pengarna att lägga på vovvan som kanske får för sig att släppa all päls lagom till dess (sägs att rasen byter pälsen totalt vid 1års ålder:p) Samt att hon inte alls verkar gilla att springa i ring.. bara nosar med huvet i backen och tillomed skyggar för domaren, trots att hon på andra sidan plastbandet blir helt till sig av lycka om någon främmande bara tittar åt henne:crazy::confused:

Blir det inte att jag ställer så ska jag nog försöka åka upp iallafall och kika lite på alla andra på utställningen samt hälsa på mormor, storstads och kollektivtrafik träna/pröva ovan nämnda hund och kanske shoppa lite om plånboken tillåter:angel::D

Jag kommer med mina två damer som ställs på söndagen och ska se till att kolla på en god vän som tävlar junior hanling SM på lördagen. :laugh:

Då kanske jag äntligen får träffa dig :D
Jag ska dit på lördagen, om det inte krockar med ett löp på gossens flickvän.

KL

Jag skulle stått i rasmonter, men vi i PR-kommittén beslöt att ställa in den eftersom helgen krockar med en STOR utställning i Finland dit alla lapphundsfolk ska.

Det tycker jag absolut att du ska göra! Nu hoppas jag ju iofs att jag slipper sitta själv där hela tiden men att jag kommer vara där både lördag och söndag räknar jag med.

Jag ska dit med (en nerbantad :angel:) Finsk Spets och Australisk Terrier, beroende på löp och parning så reser jag med 1 eller 2.
Havanaisen kommer inte att hinna få tillbaka päls nog så att det är värt att visa henne.

Vi ska dit med en släthårig foxterriertik som ska ställas och så får vi hoppas att det går bättre än vad det gjorde i helgen :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 398
Senast: ufot
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 007
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 564
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 315
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka