Sv: Humlamaden
Grattis Gabby!
Jag är såhär
nöjd med min häst!
I dressyren var det lite segt... Han brukar annars var lite mer på tårna, troligtvis var det kissnödighet som spökade... Trots lite dålig energi fick vi 66% och jättefin kritik! Samma domare som sist i Gärds, han gillar oss
Jag är ändå otroligt nöjd med att det känns betydligt stadigare och så väldigt mycket lättare i dressyren!
I hopnningen brukar jag rida på "dressyrtränset" med aachennosgrimma. Men då han har blivit lite stark och svårmanövererad, så bytte jag denna gången till "hopptränset" med pullarnosgrimma som jag normalt använder. Det blev bättre! Fortfarande lite korsalopp bitvis men lättare att "hålla ihop" hästen. Vi petade ett räcke i början på banan, tror pålle tyckte att det var lite väl lågt
Jag var även lite seg att starta efter signalen, då jag la in en halt-ryggning för att känna att förhållningarna satt, så ett par tidsfel med...
Staffans terrängbana
Så sjukt fin!! Adrenalinet och rysningar bara när man gick banan, även om jag sneglade mer på den *-hindren än de i Lättklassen
En rejält maxad bana! Maxlängd, hinderhöjd och hinderantal, me like a lot!! Måååånga hade problem på vattnet, vilket gjorde mig liiite orolig...
Men vilken känsla han bjöd på lillhästen! Han börjar äntligen hitta sin galopp och bjudning oh känns bara säkrare och säkrare! Tittade till lite på vattnet men smög över den lilla stocken och tog flaggan från insidan
Banans sista svårighet var upphopp-nerhopp-nerhopp-smalhinder, superenkelt sa ponny!
29 sek över tiden, men lång bana och bra känsla, säger skitsamma
Samanfattning: Vi har mycket att jobba med, men det känns lovande och han har utvecklats något enormt från den rangliga 4åringen som inte ens kunde trava 100meter rakt fram!