Humlamaden

Sv: Humlamaden

Haha visste väl att åtminstone du skulle svara:laugh:

Jag rider Lättklassen på söndag. Många starter så någon mer härifrån borde väl rimligtvis vara anmäld?

Förhoppningsvis, lille hästen har lyckats sparka upp ett sår på ena benet, har ridit honom och han är inte halt eller öm där, men bara det inte blir infektion eller så i det...

Startar du lördag el söndag? Tänkte bara på _vissa_ söndagsplaner! :P

Annars kanske jag henkar ändå, jag ter mig bäst som sällskapsdam just nu! :)

jag rider på lördagen och du får gärna agera sällskapsdam åt mig :D

va tråkigt Gabby! Hoppas han blir bra!!

Jag kommer! Ska vara domarsekreterare åt Ted i stilklasserna på lördag fm :) Ska kika lite på dressyren på fredagen oxå tänkte jag, ska ändå hämta protokollen och fylla i hemma sen.

Gabbi: Lille gule får friska på sig!

Ohhh knäpp några extra kort på den största bruna hästen du kan se med 4 vita ben och en stoooor bläs:angel::p

Han har egentligen inte varit spec påverkad, han är pigg och glad, ingen värme, svullnad, hälta eller feber. Men ja, såret är ju där och det håller fortfarande på och vätskar sig. Går inte att missa direkt!

Få helt enkelt se om veterinären tycker det är ok att starta, annars får vi väl köra hem igen...

Taack :love: Jag är jättenöjd med lilla hästen, så skönt att ha halva kvalet färdigt!

Till de som inte var på plats så kan jag meddela att Marlin fick 7.6, vilket var näst högsta stilpoäng! En annan 4-åring var knappt före med 7.7. Efter tidsavdragen slutade vi dock på en 4e plats av tre placerade.

Ingen som klarade optimaltiden, den som var närmst var 11 sekunder ifrån och jag var 20 sek över. Två sekunder ifrån att ta placering, men det viktiga var ju att det gick bra och att vi fick kval!

Fick omdömet att han var välriden, visade en bra galopp med bra register och hoppade med bra framåtbjudning :)

Grattis Gabby!:laugh:

Jag är såhär :love: nöjd med min häst!

I dressyren var det lite segt... Han brukar annars var lite mer på tårna, troligtvis var det kissnödighet som spökade... Trots lite dålig energi fick vi 66% och jättefin kritik! Samma domare som sist i Gärds, han gillar oss;) Jag är ändå otroligt nöjd med att det känns betydligt stadigare och så väldigt mycket lättare i dressyren!
I hopnningen brukar jag rida på "dressyrtränset" med aachennosgrimma. Men då han har blivit lite stark och svårmanövererad, så bytte jag denna gången till "hopptränset" med pullarnosgrimma som jag normalt använder. Det blev bättre! Fortfarande lite korsalopp bitvis men lättare att "hålla ihop" hästen. Vi petade ett räcke i början på banan, tror pålle tyckte att det var lite väl lågt;) Jag var även lite seg att starta efter signalen, då jag la in en halt-ryggning för att känna att förhållningarna satt, så ett par tidsfel med...

Staffans terrängbana:love::love:
Så sjukt fin!! Adrenalinet och rysningar bara när man gick banan, även om jag sneglade mer på den *-hindren än de i Lättklassen:angel:
En rejält maxad bana! Maxlängd, hinderhöjd och hinderantal, me like a lot!! Måååånga hade problem på vattnet, vilket gjorde mig liiite orolig...
Men vilken känsla han bjöd på lillhästen! Han börjar äntligen hitta sin galopp och bjudning oh känns bara säkrare och säkrare! Tittade till lite på vattnet men smög över den lilla stocken och tog flaggan från insidan:angel: Banans sista svårighet var upphopp-nerhopp-nerhopp-smalhinder, superenkelt sa ponny!:love:
29 sek över tiden, men lång bana och bra känsla, säger skitsamma;)

Samanfattning: Vi har mycket att jobba med, men det känns lovande och han har utvecklats något enormt från den rangliga 4åringen som inte ens kunde trava 100meter rakt fram!

Fan va härligt! Det är roligt med Staffans bana för den är SVÅR oavsett vilken klass det är, den sätter verkligen ekipagen på prov.

Utom i vår klass där den var superjätteenkel, men det är ju för att den är anpassad till unghästar, så det är ju klokt. Känns som det var tur att jag tog Z så att det blev lite spänning av det hela, och inte Lina, för hon hade bara skrattat åt mig, sagt att jag var världens mesigaste och töntigaste matte och att hon minsann inte tänkte ställa upp på något så larvigt och därmed basta :D Haha! :D

För Z, som inte gått någon terräng sedan 2010, med undantag för träningen då jag fick hjärnskakning, och som dessutom har extremt tvivelaktiga tävlingsnerver så var den alldeles lagom, och jag tycker det var en klokt bygg bana för de unga hästarna då den inte var så knixig utan flöt på bra.

För min del tycker jag att det var ett ypperligt bevis på att jag börjar känna mig säkrare på lite svårare hinder, vilket känns skönt! trodde aldrig jag skulle tycka en bana hos Staffan skulle vara lätt :D

Grattis :D

Jag fick räkna lite dressyrprotokoll på fredagkvällen oxå och det mest spännande på helgen var bangången fredag kväll. Var är ponnyhindren :angel: Men på lördag morgon stod de där :D

Sjukt kul med stilbedömd terrängritt! Hoppas det blir MYCKET mer av den varan!!

Grattis Elin också! Hoppade ni vattnet nere vid sekretariatet? Sjukt fint var det iaf! Jag har bara sett hindren uppe på fältet vid det andra hindret innan. Sanslöst fin bana de har!!

Ja banan var verkligen kanon! Kanske inte så kul om man debuterar dock;)

Åhh var det Z som gick?! Roligt!:laugh:

Äsch Conny! Ju större dessto bättre:p
Ja vi hoppade vattnet längst ner så att säga, lång backe ner och lång backe tillbaka upp igen. Åhh blir alldeles laddad och terrängsugen nu när jag tänker på banan! Det skulle ensamt kunna vara en anledning att flytta till Skåne;)

Äsch Conny! Ju större dessto bättre:p
Ja vi hoppade vattnet längst ner så att säga, lång backe ner och lång backe tillbaka upp igen. Åhh blir alldeles laddad och terrängsugen nu när jag tänker på banan! Det skulle ensamt kunna vara en anledning att flytta till Skåne;)

Ja fast det var lite kul att de minsta hindren som fanns redan var inflaggade och ingick i TH90H vid bangången. Fastän det var ponnyer som var först ut ST70P 12 h senare :angel: :D

Flytta, flytta, flytta :D Finns en gård några km rakt söder om banan mot Holmby till salu :p

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svensk fälttävlan söker landslagsledare för Young Rider- och Juniorlandslagen.
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
156
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka