Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har vsett att många pratar om peptider. Nån som testat och fått resultat? Tips på nån fuktkräm med peptider som inte ruinerar en?

Inser att det är dags för Botox för mig igen, gjorde i Augusti för första gången, men 7 månader är ju helt okej!
Märker nu att pannan börjar se spänd ut och får mer textur i huden.

Har fortfarande inte lyckats hitta någon retinol min hud verkar tycka om heller. Inte för att jag försökt med allt för många. Varför är retinol så. himla. svårt.

Har någon testat patchar som man ska ha på över natten, finns för under ögonen, halsen och bröstet? Jag får MASSOR med reklam för dem, har testat 100% pure för under ögonen (de var dock engångs) och gillade dem mycket! Fungerar de, och var kan man köpa?

Någon som har tips på ansiktskräm som påminner om Dr C Hyal nattmask (använder den som dagkräm) eller Klairs Rich Soothing cream, men i en billigare prisklass - helst under 300kr?

Någon som har tips på ansiktskräm som påminner om Dr C Hyal nattmask (använder den som dagkräm) eller Klairs Rich Soothing cream, men i en billigare prisklass - helst under 300kr?

Det här är min nya "go-to" från Purito, jag har inte varit helt nöjd med Klairs Rich Soothing på sistone: https://www.notino.se/purito/b5-pan...upt-fuktgivande-kram-med-lugnande-egenskaper/

Den finns i miniförpackning på Lyko, visserligen dyr men då kan en ju testa om den passar. Däremot tycker jag fortfarande att Klairs Freshly Juiced Vit E Mask är outstanding som återfuktande nattkräm.

Edit: Krämen från Purito är ju i en stor förpackning också, 80ml.

@GardenAngel: Sedan finns ju Cosrx Snail Cream som jag också tycker om. Den är ju lite mer mot gelkräm men en fyllig sådan och är väldigt barriärstärkande. Jag tror nog att jag kommer att köra på den i sommar när jag kan ha något lättare. Den finns för under 300 på flera ställen nu (bla Bangerhead) och är ju på 100ml.

Föredrar du att handla på svenska hemsidor? annars öppnas en hel värld med underbara k-beauty krämer. Yesstyle har alltid en massa kampanjer och jag brukar testa nya produkter baserat på vilka kampanjer de har. Klairs brukar inte vara på kampanj, men kostar ändå strax under 300.

Jag har ingen koll på dupes till de produkter du nämner (Dr C hyalserien är irriterande för min hud, så har inte sökt direkt), men krämer jag använt det senaste året och som funkat för min torra och lite känsliga hud är t.ex. Purito centella unscented recovery cream, Purito B5 panthenol re-barrier cream, Etude Soon Jung 2x barrier intensive cream, Beauty of Joseon Dynasty cream och Pyankang Yul Calming moisture barrier cream.

När man handlar på Yesstyle ska man inte glömma att klicka hem Beauty of Joseons solskydd. Så himla bra och känns som en vanlig ansiktskräm och inte som ett solskydd. Den är inte vattenfast, så för svettiga aktiviteter och bad krävs något annat. I min senaste beställning blev det visst fyra tuber eftersom de hade en jättebra kampanj. :cool:

Tack @lykke @athena_arabians och @skiesabove ! Jag blir ju onekligen lite sugen på Purito nu när ni är flera som rekommenderar det, helt nytt märke för mig. Såg att Freshly jucied mask fast nedsatt på glowid. Har varit sugen på den innan man fått för mig att den skulle vara för lätt för mig, men om du @athena_arabians kan ha den så borde den funka på mig också - har fått intrycket innan att du är lite torrare än jag. Generellt brukar snigelslem funka väldigt bra på mig, har eye patches från Benton som är ljuvliga, så cosrx hade ju också varit spännande..! Det är ett sånt märke som jag velat testa men har varit helt fast i Dr. C-träsket.

Jag har aldrig beställt från Yesstyle men har varit inne och suktat många gånger! Jag har inget emot att köpa från utlandet (handlar på både SHEIN och AliExpress) men har, hittills, inte vetat någon som beställt därifrån och att läsa recensioner på nätet är alltid klurigt. Då kanske jag får ta tag i det också 😎

.. jag som bara skulle ha en billig ansiktskräm pga föräldraledigsbudgeten och ”dags att börja ta ansvar för ekonomin”.. men jag fyller ju år snart! :angel: 🙈

Tack @lykke @athena_arabians och @skiesabove ! Jag blir ju onekligen lite sugen på Purito nu när ni är flera som rekommenderar det, helt nytt märke för mig. Såg att Freshly jucied mask fast nedsatt på glowid. Har varit sugen på den innan man fått för mig att den skulle vara för lätt för mig, men om du @athena_arabians kan ha den så borde den funka på mig också - har fått intrycket innan att du är lite torrare än jag. Generellt brukar snigelslem funka väldigt bra på mig, har eye patches från Benton som är ljuvliga, så cosrx hade ju också varit spännande..! Det är ett sånt märke som jag velat testa men har varit helt fast i Dr. C-träsket.

Jag har aldrig beställt från Yesstyle men har varit inne och suktat många gånger! Jag har inget emot att köpa från utlandet (handlar på både SHEIN och AliExpress) men har, hittills, inte vetat någon som beställt därifrån och att läsa recensioner på nätet är alltid klurigt. Då kanske jag får ta tag i det också 😎

.. jag som bara skulle ha en billig ansiktskräm pga föräldraledigsbudgeten och ”dags att börja ta ansvar för ekonomin”.. men jag fyller ju år snart! :angel: 🙈
Jag har använt Puritos centella-serum (den oparfymerade) snart ett år och är helt frälst. Vilken produkt! Beställer från lookfantastic.
Deras barriärkräm (re:barrier) är bra men för tunn för mig.

Jag har blivit helt frälst i La Roche posays cicaplast baume dock. Den återfuktar något enormt och gör under för min torra hy när jag använt differinkrämen. Kostar 99kr för en liten tub på 40 ml om du vill testa.

CosRX snail 96. Rent snigelslem!

Jag använder den även för att läka sår på övriga kroppen, riktig mirakelgegga.

Jag har beställt från Yesstyle många gåner sedan 2008 och det har aldrig varit några problem med mina paket, jag har alltid fått det jag beställt även om det tar lång tid. Speciellt smink och hudvård är väl värt att beställa därifrån pga. priset. Jag har lite produkter (ögonbrynspennor, BB-creams, solskydd, rouge) som bara någonsin köps därifrån. :up:

Hudvårdsprodukter som alltid köps from Yesstyle, till min torra hud som behöver mycket återfuktning:
-Banila Co - Clean It Zero Cleansing Balm (sminkborttagning som bara smälter av även vattenfast makeup. Balm du masserar in i huden med fingrarna, milt om huden är irriterad. Svag doft.
-COSRX Low pH Good Morning Gel Cleanser (vattenbaserad cleanser som skummar och inte torkar ut så mycket, tror det beror på att pH-värdet är så lågt jämfört med andra skummande cleansers jag provat).
-Kose Softymo Speedy Cleansing Oil. En billig oljecleanser som man kan köpa påfyllspåsar till så behöver man inte betala för flaska och pump varje gång. Den är doftfri, funkar bra på vanlig makeup och lätt att tvätta av.
-Neogen Dermalogy Real Ferment Micro Essence, en vattning essence som återfuktar, är doftfri och inte lämnar någon hinna på huden. Perfekt att ha under en dagcreme för att tillföra fukt till huden.
-Ibland The Ordinary C-vitaminserum, Retinol, AHA/BHA/PHA serum och Niacinamid om jag kommer upp i fri frakt för då jämnar priset ut sig mot att beställa från The Ordinary direkt.
-PURITO DermHA-3 Serum, en liten ampullserum packad med återfuktning. Jag tycker den är prisvärd och funkar perfekt till en torris som mig. Går in i huden och blir inte kladdig även om man känner den efteråt.
-Naturie Hatomugi Skin Conditioning Milk, en vattnig essence med lite mer body än de två listade ovan. Denna är prisvärd om man tänker volym till krona samt att den innehåller bra ingredienser. Denna innehåller paraffin så den hjälper till att skapa en barriär som håller kvar fukt i huden, därför använder jag den sist av mina essences och serum.
-SCINIC The Simple Daily Lotion, används nattetid eller som topplager om jag känner mig torr dagtid. Den är doftfri, har lågt pH, och mild formula med få men väl valda ingredienser. Lite silikon i som gör att den tillsammans med rätt solskydd ger bra makeup-bas om man nu vill ha makeup.
Och så älskar jag MISSHA All-Around Safe Block Essence Sun SPF45 PA+++ solskydd MEN jag tycker SPF45 är för lågt, så därför har jag även en Eucerin SPF100 och blandar den med. Båda två är lite krämiga i konsistensen men går in i huden utan whitecast och lämnar inte en kladdig hinna. Jag hatar kladdig SPF-hinna på huden.

Gillar du snigel tyckte jag COSRX - Advanced Snail 96 Mucin Power Essence är en väldigt mysig, lätt men tydligt sniglig essence som går in i huden utan att kännas som den bara dunstar (lite kände jag det som att Benton Snail Bee High Content Essence bara dunstade och den kändes inte sniglig i konsistensen heller)

Ursäkta novellen 😂

Har fortfarande inte lyckats hitta någon retinol min hud verkar tycka om heller. Inte för att jag försökt med allt för många. Varför är retinol så. himla. svårt.

Den här funkar bra på min -för allt- överkänsliga hud.

20230420_140834.webp

Någon som testat produkter från Hickap? Är lite sugen på deras Repairing Night Serum - Blue Tansy Oil och Honey Glow Serum - Hyaluronic Acid.

Tar också tacksamt emot tips på nattmask med fukt som är okej att använda varje natt. Lätt desperat efter att en tid provat olika krämer men vaknar ändå upp snustorr. :(

Någon som testat produkter från Hickap? Är lite sugen på deras Repairing Night Serum - Blue Tansy Oil och Honey Glow Serum - Hyaluronic Acid.

Tar också tacksamt emot tips på nattmask med fukt som är okej att använda varje natt. Lätt desperat efter att en tid provat olika krämer men vaknar ändå upp snustorr. :(
Har du testat Cicaplast baume som nattmask? Den är överlägsen för min torra hy.

Vad använder du under nattmasken? Funderar på om det har blivit så att du använt förseglade sorter men inte tillfört tillräckligt med fukt att försegla, och därför vaknat torr eller om produkterna helt enkelt varit dåliga eller inte fungerat för din hudtyp.

Jag gillar Klairs Fresly Juiced Vitamin E Mask och så har jag en fuktgivande toner, essence och serum under det också om det behövs. Annars bara ett par appliceringar toner och krämen ovanpå.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka