Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som att du missar rengöring, den ska du göra först. Sen toner och sen dina syror.
Om du inte rengör huden ordentligt så kommer inte dom andra sakerna hjälpa särskilt mycket. Micellärt vatten är inte ordentlig rengöring.
Och solskydd är ett måste och dessutom det enda tillsammans med retinoider som har bevisad effekt mot åldrande.

Jag gör en rejäl double cleanse på kvällen med oljerengöring och fuktrengöring (vardera masseras in i minst 1 minut innan det sköljd bort) och inget på morgonen.
Jag tar bort smink med micellar water. Annars tvättar jag med vatten. Jag har åtminstone haft enormt bra effekt av skinoren, så det verkar ju som att det är tillräckligt rengjort.

Mitt ansikte utsätts för extremt lite sol. Speciellt på vintern. Jag solar aldrig och har oftast keps osv. Jag har aldrig hittat en SPF som jag tål i ansiktet (förutom det som redan finns i typ smink men det är väl ändå för lite)

Jag tar bort smink med micellar water. Annars tvättar jag med vatten. Jag har åtminstone haft enormt bra effekt av skinoren, så det verkar ju som att det är tillräckligt rengjort.

Mitt ansikte utsätts för extremt lite sol. Speciellt på vintern. Jag solar aldrig och har oftast keps osv. Jag har aldrig hittat en SPF som jag tål i ansiktet (förutom det som redan finns i typ smink men det är väl ändå för lite)

Men du är väl ute mycket? Solens strålar reflekteras ju. Har du inte hittat en SPF ännu så skippa syrorna, du riskerar skada huden.

Hur STÖRIGT är det när en stor finne man haft på kinden hela veckan varken mognar eller går tillbaka?! :rage: Känns som jag kommer leva med denna röda svullnad på kinden för evigt. :banghead:

/Slut på rant

Har du testat PC Azelaic Acid? Pga att jag är en klimakteriekossa ( :D) så har jag börjat få plitor/finnar lite nu och då (mkt störande, jag hade inte sådana som tonåring). Det som hjälpt bäst är punktbehandling med PC Azelaic Acid, ibland har de försvunnit över natten!

Har du testat PC Azelaic Acid? Pga att jag är en klimakteriekossa ( :D) så har jag börjat få plitor/finnar lite nu och då (mkt störande, jag hade inte sådana som tonåring). Det som hjälpt bäst är punktbehandling med PC Azelaic Acid, ibland har de försvunnit över natten!

Nej men den står på listan! Tycker ändå mina finnar brukar försvinna hyfsat fort pga använder BHA och retinol ofta men denna verkar sitta som berget :arghh:

Nu syndade jag till och med och tryckte/klämde lite fast jag lyckats låta bli den hela veckan. Kanske kan provocera fram en reaktion åt något håll iaf 😅

Gissa vem som fick stå och torka upp sitt Hydr8 B5 Intense Serum från golvet nyss?! 😭 Idiot som inte skruvat på korken ordentligt, hela flaskan gjorde en piruett rakt ner i golvet. 900 spänn att vinka adjö till. 😩

Fy så surt 😞!

Jag hade en liknande incident nyligen, fast inte lika dyr produkt (hårserum). Men korken skruvade av sig på gymmet, i necessären som var fylld med hudvård och smink…... Det var en kladdig röra att fixa till… 🤪

Tycker verkligen inte om snigelkrämen, så är i jakt på en ny nattkräm(använder samma på dagen pga torr), vill ha något som inte lämnar en kletig hinna. Vad använder ni? :)

Tycker verkligen inte om snigelkrämen, så är i jakt på en ny nattkräm(använder samma på dagen pga torr), vill ha något som inte lämnar en kletig hinna. Vad använder ni? :)

Jag använder Klairs Freshly Juiced Vit E mask men kanske du skulle uppleva den kletig och den har onekligen en speciell konsistens. Dock är den den överlägset mest återfuktande nattkrämen jag testat.

Kanske Klairs Midnight Blue Cream? Min hud trivs inte med den men sådant är ju väldigt individuellt. En annan kräm med härlig känsla är Make P:rems Safe Me Relief cream.

Edit: Kanske Hyggee All In One cream? Samma där, min hud är inte förtjust i den men den är väldigt återfuktande.

Jag använder ett nykommet budgetval just nu, den har verkligen asiatisk gelcream konsistens, men den innehåller urea så är bra nu på vintern. I tjockt lager på natten är den som en nattmask, i tunt lager funkar den under smink.

Revox Japanese Ritual Face Cream Light Texture

Jag fick en liten tub från Holika Holika i min julkalender som jag testat några dagar och gillat. Har diagnostiserat mig med normal mot känslig hy och mitt ansikte trivs bra än så länge. Tycker att konsistensen är normal, och har inte upplevt att den inte sjunkit in eller blir kladdig. Holika Holika good cera super heter den. Tyckte den hade helt okej pris också när jag kollade upp det så jag kan tänka mig att köpa en i fullsize framöver när jag testat mig igenom resten av julkalenderkrämerna.

Jag fick en liten tub från Holika Holika i min julkalender som jag testat några dagar och gillat. Har diagnostiserat mig med normal mot känslig hy och mitt ansikte trivs bra än så länge. Tycker att konsistensen är normal, och har inte upplevt att den inte sjunkit in eller blir kladdig. Holika Holika good cera super heter den. Tyckte den hade helt okej pris också när jag kollade upp det så jag kan tänka mig att köpa en i fullsize framöver när jag testat mig igenom resten av julkalenderkrämerna.

Den har jag också testat och min reaktiva hud tyckte om den. Nu är jag ju nöjd med de krämer jag har men den är definitivt någon jag kunnat köpa om jag haft behov av den typen av kräm.

Rich Moist Soothing Cream från Klairs är min absoluta favvo som jag alltid återvänder till, jag alternerar mellan olika krämer men har ALLTID en sån i badrumsskåpet 👌

Utvärdering pycnogenol; huden känns lite slätare och mjukare, har lite glow, och verkar mindre väderkänslig. En keeper!

Jag blandar en droppe med lite hyaluronsyreserum och en gnutta niacinamid varje morgon. Det var lite svårt att få lagom mängd utan att blanda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka