Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nope, ska kika!

Min ytterst reaktiva hud tycker om Anthelios men den är rätt "stabbig" (vilket är helt ok för mig, jag är megatorr även på sommaren).

Dr Ceuracles Cica Regen Anti Dust är lite lättare och det är även Klairs. Hyggee har kommit med flera SPF:er som jag är sugen på att testa men vill använda upp de jag har innan.

Min ytterst reaktiva hud tycker om Anthelios men den är rätt "stabbig" (vilket är helt ok för mig, jag är megatorr även på sommaren).

Dr Ceuracles Cica Regen Anti Dust är lite lättare och det är även Klairs. Hyggee har kommit med flera SPF:er som jag är sugen på att testa men vill använda upp de jag har innan.
Jag läste lite om Anthelios och den verkar väldigt intressant. Jag har blivit allergisk nu senaste åren och reagerar som fasiken på pollen, så den såg helt klart ut som den är värd att testa.
Gilla också att den är svettsäker då det är ett av mina "problem", jag har en spf "sport" från dermalogica som jag använder i nödfall men den gör mig grå så kan bara använda den hemma.

Dr Ceuracles är så himla bra! Hyal Reymouth Moist Sun är också super, känns mer som ett serum än solskydd, ingen white-cast alls. :)

Jag läste lite om Anthelios och den verkar väldigt intressant. Jag har blivit allergisk nu senaste åren och reagerar som fasiken på pollen, så den såg helt klart ut som den är värd att testa.
Gilla också att den är svettsäker då det är ett av mina "problem", jag har en spf "sport" från dermalogica som jag använder i nödfall men den gör mig grå så kan bara använda den hemma.

Jag rekommenderar verkligen Anthelios och den är ju inte galet dyr (plus att tex Apotek Hjärtat har ofta erbjudande på den under sommaren).

Vill testa en ny dagkräm med hög spf, någon med tips?
Älskar den från medik8 men vill ha en som är mer budgetvänlig, särskilt nu på sommaren då jag troligen kommer bättre på den ett par gånger om dagen.
Så parfymfri som möjligt.

Det dundervirala solskyddet från Beauty of Joseon funkar som en lätt dagcreme om man inte är torr. Den är enligt mig lite mer återfuktande än Hyal Reymouth Moist Sun som nämnts ovan.

Vill testa en ny dagkräm med hög spf, någon med tips?
Älskar den från medik8 men vill ha en som är mer budgetvänlig, särskilt nu på sommaren då jag troligen kommer bättre på den ett par gånger om dagen.
Så parfymfri som möjligt.
Jag kör Ceraves dagkräm med SPF 50 eller Evys SPF 50 i samma prisklass (budget).

Ja, syrorna har jag i princip helt lagt på hyllan (höhö) just nu.
Något särskilt märke vad gäller squalane som man kan kolla upp?
Jag är nöjd med The Ordinarys. Det är verkligen oljigt dock, så om man inte gillar det kommer man inte bli nöjd. Jag använder den dom dagar jag har differin (retinoid) och blandar en-två droppar i min CC-cream eller foundation när jag sminkar mig.
Använder ytterst sällan syror nu när jag har retinoid och då jag har torr hy. Exfolierar mekaniskt då och då istället med en sån nopprig gummisvamp som är gjord för det (kostade typ 30 kr på normal).
Är noga med att ha en stark hudbarriär för då mår huden som bäst så vill inte förstöra den med massa syror!

Det är den! Men tycker den lämnar mkt white-cast om man använder rekommenderad mängd. :(
Inte på mig, men jag är väldigt ljus. Kan väl iofs erkänna att jag hemma i Norden snarare använder två fingerlängder än tre, eftersom rekommendationerna väl är gjorda för UV 11 och inte UV 4. :angel:

Exem är det inte, mer åt rosacea-hållet typ.
Om det nu är Rosacea; folk har verkligen varierande triggers men vill ändå flagga för att oljor och andra ocklusiva produkter är vanliga sådana. Jag kan tex inte använda The ordinarys squalane som jag gillade förut. Som det eksembarn jag är brukade mandelolja vara en livräddare. No more :(

Inte på mig, men jag är väldigt ljus. Kan väl iofs erkänna att jag hemma i Norden snarare använder två fingerlängder än tre, eftersom rekommendationerna väl är gjorda för UV 11 och inte UV 4. :angel:

Jag är blek som ett spöke! Men tycker att det blir en vit hinna.

Hyal Reyouth har jag också tänkt att testa när jag gjort slut på de jag har :)
Jag trodde tbh att jag aldrig skulle hitta något solskydd jag föredrog framför PCs RESIST Super-Light Daily Wrinkle Defense SPF 50, men har liksom inte kunnat låta bli att testa andra vid jämna mellanrum. Köpte således Hyal Reyouth utan några större förhoppningar, och TROTS att den inte lämnar samma typ av silkesliknande känsla på huden som den från PC gör, som jag normalt gillar mest, så älskar jag den verkligen. Klickade hem en ny från Skincity igår, och lär väl säkert upprepa det när den också är slut...

Btw så firar Skincity tydligen 12 år den här veckan och har en del erbjudanden, bla får man en Mystery Gift för mellan 100-500 spänn om man handlar över 800 kr (eller fick åtminstone, det är möjligt att det var så längre lagret räcker på denna) och jag är så himla barnslig gällande sånt här, så jag är sååå nyfiken på vad det är. Hoppas inte på en BUS eller nåt i de stilen. 😅

Har beställt lite hudvård från Skin1004, ska bli spännande om solskyddet är lika bra som folk säger. :) Har såklart Hyal Reyouth som backup. Blev så himla besviken på Beauty of Joseon SPFen, men hoppas Skin1004 lyckas bättre.

Har beställt lite hudvård från Skin1004, ska bli spännande om solskyddet är lika bra som folk säger. :) Har såklart Hyal Reyouth som backup. Blev så himla besviken på Beauty of Joseon SPFen, men hoppas Skin1004 lyckas bättre.
Den tycker jag är jättebra!! Har flera såna på väg hem från Stylevana just nu. Har även köpt Scinic spf som är lika bra, men sjukt billig! :up:

Lyko fick just tillbaks en del Purito i laget, jag slängde direkt iväg beställning på solskyddet och B5-krämen. Bästa jag testat.

Lyko fick just tillbaks en del Purito i laget, jag slängde direkt iväg beställning på solskyddet och B5-krämen. Bästa jag testat.
Jag köpte nyligen Purito-produkter på Maqes, förvånansvärt snabb leverans. Tog bara två dagar!
Har varit utan mitt älskade oparfymerade centellaserum från Purito länge men nu hittade jag det på denna sida. Beställde två på en gång 😄

Jag köpte nyligen Purito-produkter på Maqes, förvånansvärt snabb leverans. Tog bara två dagar!
Har varit utan mitt älskade oparfymerade centellaserum från Purito länge men nu hittade jag det på denna sida. Beställde två på en gång 😄
Köpte ett centellaserum från skin1004 och provade idag. Vet inte hur långverkans effekter kommer vara men min hud verkligen sög upp serumet och lämnade väldigt fin lyster och en hud som kändes glad! 😃

Jag har lyckats få brustna blodkärl i ansiktet. Är det någon här som lasrat bort sådant? Lite störigt med en ful röd prick mitt på kinden. 😅 Har ett på överläppen med. 😬

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka