Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu köpt Anthelios, men är det en dagkräm eller bara spf? Den är väldigt rinnig.
Framförallt är det väl att betrakta som SPF, och att den är rinnig beror väl på att det är en fluid (jag gillar verkligen den aspekten själv). Har ofta haft dagkräm under, men lite beroende på vad man kör för serum så tycker jag att det ändå kan räcka med den åtminstone sommartid. :)

Framförallt är det väl att betrakta som SPF, och att den är rinnig beror väl på att det är en fluid (jag gillar verkligen den aspekten själv). Har ofta haft dagkräm under, men lite beroende på vad man kör för serum så tycker jag att det ändå kan räcka med den åtminstone sommartid. :)
Jag kör jojobaolja + aloevera sommartid, eller som hittills när jag kört Cerave spf25 som även är en dagkräm.
Men jag hade tänkt köra det förstnämnda under Anthelios, men jag funderar på om den kommer skära sig med jojoba.
Vad tycker du man kan ha för serum under?

Jag kör jojobaolja + aloevera sommartid, eller som hittills när jag kört Cerave spf25 som även är en dagkräm.
Men jag hade tänkt köra det förstnämnda under Anthelios, men jag funderar på om den kommer skära sig med jojoba.
Vad tycker du man kan ha för serum under?
Jag brukar inte använda så mycket olja själv, eller specifikt aloevera (även om det säkert är en ingrediens ibland). Men vad tänker du dig skulle skära sig? Som att SPF:en skulle "rulla" som det kan bli ibland? Även om jag inte kört just den kombinationen så är min erfarenhet att den oftast funkar över andra produkter utan att bråka. Det är väl mer om man har allt för torr hud som det kanske inte blir återfuktande nog.

Jag brukar inte använda så mycket olja själv, eller specifikt aloevera (även om det säkert är en ingrediens ibland). Men vad tänker du dig skulle skära sig? Som att SPF:en skulle "rulla" som det kan bli ibland? Även om jag inte kört just den kombinationen så är min erfarenhet att den oftast funkar över andra produkter utan att bråka. Det är väl mer om man har allt för torr hud som det kanske inte blir återfuktande nog.
Ja precis, att jojobaoljan gör att det rullar sig, jag använder egentligen helst bara den kombinationen på natten för då gör det inget om jag råkar kladda på lite extra med jojoban. (Aloeveran över hjälper även till att kontrollera att jojoban inte upplevs och ser flottig ut, men 100% är det inte. )

Efter att några av mina favoritprodukter tagit slut igen gjorde jag en liten Yesstyle-haul och beställde många produkter samtidigt. Det tog ca. 16 dagar för paketet att komma till ombud.
20230531_190626.webp

Återköp:
-Neogen Real Ferment Micro Essence
-Missha Time Revolution The First Essence 5X
-Cosrx Advanced Snail 96 Mucin Power Essence
-Kosé Softymo Speedy Cleansing Oil refill
-Dear Klair's Freshly Juiced Vitamin E Mask
-Missha All-around Safe Block Sun Essence SPF 45 PA+++

Nya bekantskaper:
-iUNIK Propolis Vitamin Synergy Serum
-Skin 1004 Madagascar Centella Hyalu-Cica Blue Serum
-Beauty of Joeson Ginseng Essence Water
-Benton Aloe BHA Skin Toner
-Cos de BAHA Rs Retinol 2.5 Serum
-iUNIK Tea Tree Relief Serum (mini provburk)
-Cos de BAHA Az Azelaic Acid 10 Serum

Alla nya produkter är valda till största del på grund av deras innehåll, jag är inte trogen några märken utan tittar runt en del.
Jag har ordentligt torr hud som lätt blir röd, och som blir torr och irriterad av de flesta SPF produkter som innehåller alkohol men samtidigt tål jag inte att vara för kladdig i ansiktet så jag måste ha riktigt bra grejer under SPFen. Lite hormonell acne ibland eller om jag får tilltäppta porer.
Hittills mycket nöjd med mina nya testprodukter men har inte provat retinolen ännu, den kommer säkert irritera lite då den är starkare än min gamla.

Hej på er! Önskar lite synpunkter på om det är bra hudvårdsgrejer på Apoteket? Ansträngd ekonomi och ej råd och köpa dyra hudvårdsgrejor tyvärr. Plus att jag har känslig hy och haft periol dermatit tidigare i livet. Haft dermalogica tidagre.

Har nu köpt från apoteket hudvård för rosecea. Rengöring dagkräm o vanlig kräm. Plus solskydd. Det blev bra mycket billligare än dyra salongsmärken. Men kommer det funka? Är det ok märken där? Tacksam för synpunkter!

Hej på er! Önskar lite synpunkter på om det är bra hudvårdsgrejer på Apoteket? Ansträngd ekonomi och ej råd och köpa dyra hudvårdsgrejor tyvärr. Plus att jag har känslig hy och haft periol dermatit tidigare i livet. Haft dermalogica tidagre.

Har nu köpt från apoteket hudvård för rosecea. Rengöring dagkräm o vanlig kräm. Plus solskydd. Det blev bra mycket billligare än dyra salongsmärken. Men kommer det funka? Är det ok märken där? Tacksam för synpunkter!
Jag tycker apoteket har bra grejer, vissa märken passar mig bättre än andra. Vad är det du har köpt?

Jag tycker apoteket har bra grejer, vissa märken passar mig bättre än andra. Vad är det du har köpt?
Tack för ditt svar! Jag har köpt,
1 stVichy Ideal Soleil Solstift SPF 50+
1 stEucerin AntiRedness Concealing Day Care SPF 25
1 stEucerin UltraSensitive Soothing Care Dry Skin 50 ml
1 stEucerin UltraSensitive Cleansing Lotion 100 ml

Nu var det ganska länge sen jag använde Eucerin (jag använder dock duschprodukter därifrån) och tycker de har bra grejer. :up:
Inget enastående men de gör det dem ska. :)

Jag har haft överjävligt rosacea sen två år tillbaka och älskar Ultrasensitive soothing care dry skin! Enda fuktkrämen jag upplevt funkar sen allt bröt ut. Har dock inte testat något dyrare pga tappade hoppet lite efter allt jag provade som bara gjorde skiten värre. Nu på sommaren är den lite väl tung, ett problem jag definitivt inte hade innan som gammalt eksem-barn 😅

Jag har rätt begränsad budget nu för tiden, och använder mestadels produkter från cerave och The ordinary. :)

Jag har haft överjävligt rosacea sen två år tillbaka och älskar Ultrasensitive soothing care dry skin! Enda fuktkrämen jag upplevt funkar sen allt bröt ut. Har dock inte testat något dyrare pga tappade hoppet lite efter allt jag provade som bara gjorde skiten värre. Nu på sommaren är den lite väl tung, ett problem jag definitivt inte hade innan som gammalt eksem-barn 😅
Tack för ditt svar! Ok, då finns det hopp för mig också att produkterna funkar! Hur funkar den med foundation på månne tro? För tung kanske?

Jag behöver era bästa tips mot vintertorra läppar! Det bästa jag provat är Decubal Lips / Dry spots. Men den ser så kladdig ut och kladdar ofta utanför läpparna. Finns det nåt läppbalsam gärna med lite lite färg men inte supermycket gloss som är rejält återfuktande?

Jag behöver era bästa tips mot vintertorra läppar! Det bästa jag provat är Decubal Lips / Dry spots. Men den ser så kladdig ut och kladdar ofta utanför läpparna. Finns det nåt läppbalsam gärna med lite lite färg men inte supermycket gloss som är rejält återfuktande?
La Roche posays läppbalsam är ganska likt decubal, men tycker nog den är lite fastare i konsistensen, känns som att den är gjord för just läppar och inte "allt annat" också. Dock ingen färg, och något dyrare än decubal. Men ofta har alla olika apotekshemsidor kampanjpris på la Roche posays, så kan kanske vara nåt att kika på. Just återfuktande med färg i har jag inte sett, men följer och hoppas på mer tips jag också 😊

La Roche posays läppbalsam är ganska likt decubal, men tycker nog den är lite fastare i konsistensen, känns som att den är gjord för just läppar och inte "allt annat" också. Dock ingen färg, och något dyrare än decubal. Men ofta har alla olika apotekshemsidor kampanjpris på la Roche posays, så kan kanske vara nåt att kika på. Just återfuktande med färg i har jag inte sett, men följer och hoppas på mer tips jag också 😊

Tack! Ska kolla upp den!

Tips på mest återfuktande fuktkrämen för torr och känslig hud?

Har typ alltid kört Dermalogicas Intensive Moisture Balance. Nu börjar tuben ta slut och jag tänkte beställa. Men känner samtidigt 650-700 kr för en tubjävel.. Borde inte utvecklingen av hudprodukter kunnat få fram en bra moisturizer som kostar iaf någon hundring mindre..
Har ni något tips?

Tips på mest återfuktande fuktkrämen för torr och känslig hud?

Har typ alltid kört Dermalogicas Intensive Moisture Balance. Nu börjar tuben ta slut och jag tänkte beställa. Men känner samtidigt 650-700 kr för en tubjävel.. Borde inte utvecklingen av hudprodukter kunnat få fram en bra moisturizer som kostar iaf någon hundring mindre..
Har ni något tips?
Jag har denna https://www.skonhetsredaktorerna.se/tag/miniderm/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka