Jag fick ett presentkort när jag fyllde år på en lyxansiktsbehandling (1,5 tim med flera rengöringar, ansiktsmasker, rygg/skalp/ansiktsmassage, färgning/vaxning av ögonbryn osv
) hos min favorit-hudvårdsbutik, så när jag var där så passade jag på att köpa på mig lite nya produkter.
Den här gången testade jag på Dermalogicas Daily Microfoliant (peeling) och en av deras ansiktsmasker (kommer inte ihåg namnet nu
) , och jag är väldigt nöjd
! Jag har genom åren använt många olika märken och produkter, alltid kul när man hittar nya man och ens hud gillar
.
Har nu äntligen fått in en bra hudvårdsrutin, och bara på nån vecka så både känner och ser jag (och även omgivningen, har fått flera kommentarer) om hur fin och fräsch min hy ser ut (har haft problematisk blandhy sen jag var yngre), och porerna på näsan som har varit ett av mina mentalt största problem känns/ser mindre ut.
Så min rutin innefattar nu rengöring morgon och kväll (just nu antingen Aco Spotless Deep Cleansing Daily Face Wash eller ansiktswipes), Dermalogicas peeling och mask 2-3 ggr i veckan och så avsluta med Aco Face Day Moisturising Day Cream (har testköpt samma fast nattkräm för att se om det känns någon skillnad på Day/Night, jag är än så länge skeptisk men alltid kul att testa
).
Efter rengöring på morgonen så (om jag orkar och känner för det) piffar jag till lite extra med Luménes Natural Perfection Nordic Nude CC cream spf 25 och avslutar med några svep mineralpuder ( som jag just nu inte heller minns vilket märke)...
Mitt nästa steg kanske blir att uppdatera sminkväskan, vem vet
? Men har även ett par dermalogicaprodukter till som jag är sugen på att testa....