Jag har kört på ekologisk rapsolja i perioder. Kokosolja och olivolja ger mig finnar men rapsen är ”torrare” och funkar bra. Mitt problem är att produkter antingen bara lägger sig utanpå eller inte återfuktar tillräckligt, rapsen verkar vara nån slags medelväg. Bara innan sängen dock för jäklar vad blank man blirÄr det någon som testat att bara återfukta med en ren olja eller liknande? Typ olivolja, mandelolja, kokosolja? Eller någon annan olja (läste om någon Jojoba-olja)? Tycker det är så svårt att veta vilka fuktkrämer som är bra (som inte torkar ut med alkohol i ect) och tänker lite att det är enklare med bara en enda ingrediens Jag har rätt torr hud (ffa på vintern) men som verkar kompensera med att producera överflödigt fett. Just nu tvättar jag ansiktet morgon och kväll med Neutrogena orange "daily wash" (den med pump) och smörjer in ansiktet med CCS handkräm (!?), vilket ändå gjort min hud bättre än när jag mestadels använt mig av Bodyshops tea tree 3 in one och neutrogenas återfuktande kräm, men känns som det måste finnas något bättre än att ha handkräm i hela ansiktet
(men handkräm är underskattat, jag kör atrix ibland)