Saeta

Trådstartare
Hur ser er hudvårdsrutin ut? När ni vaknar på morgonen tills ni lägger er på kvällen.
Vilka produkter använder ni, hur använder ni dom och vad har ni för ansiktstyp?
Vilken produkt kan ni inte leva utan? Har ni gjort någon ansiktsbehandling?

Jag använder just nu (pga taskig ekonomi) enbart produkter från La Roche Posay.
Och i dagsläget har jag bara två produkter, som jag dock älskar.
Som rengöring använder jag Effaclar rengöringsgel.
Sen använder jag Hydreane Riche som fuktcreme.

Pinsamt nog tvättar jag ansiktet med typ tvål och vatten. Brukar använda nån ansiktscreme jag fått gratis om jag varit på ngt event :angel: det kan bli lite olika märken. Smörjer in mig lite innan jag går och lägger mig. På morgonen blaskar jag lite vatten i ansiktet. Jag använder inte foundation eller liknande på huden.
Borde naturligtvis ta bättre hand om hyn, många av mina vänner har väldigt noggranna hud-rutiner. Skäms alltid lite över mig själv när dessa kommer upp till diskussion :angel:

Ansiktsvatten på kvällen (sminkar mig aldrig). Jabushe Original i nyllan, möjligen deras ögonkräm om jag orkar.

På morgonen kan jag ibland använda LCC Eyelighter Eye Cream om påsarna är för stora och mörka.

Åh vad jag önskar jag hade en ok hud inser jag nu redan innan jag börjat skriva, skulle spara så mycket tid och pengar.. jag använder många produkter och har testat det mesta, så använder ändå "bara" sånt jag märker gör skillnad.

Rengöring, ansiktsvatten, serum och ansiktskräm morgon och kväll. Har 3 olika ansiktskrämer och 2 olika serum för olika behov. Peeling och mask 2 dar i veckan. Ansiktsbehandling så ofta jag anser mif ha råd, brukar bli var 3e månad.

Orkar inte skriva alla produkter men mest decleor och lite babour, elemis och lush. Babour intensiv repair cream kan jag inte leva utan, min hud skulle smula sönder och bränna (nattkräm). Älskar även lukt och känsla av oatifix mask från lush även om effekten bara är kortvarig. Min hudtyp är extremt yttorr men väldigt oren t-zon med porisar och milier som sitter djupare än djupast, går bara att få ut om man gräver hål m nål. Bli lätt inflammerade = ser ut som finnar.

Dagtid använder jag en BB cream 9 in 1 (eller 7 in 1, minns inte) från Rimmel, dock har den knappt varit framme i sommar. Annars gillar jag att den är fuktgivande, utjämnande och har solfaktor.

Tar bort sminket på kvällen när jag kommer ihåg och orkar med sminkborttagningsservetter av varierande märken men oftast något med aloe Vera från Gekås för en tia, kan de heta Gunry kanske? Smörjer in mig på kvällen när jag kommer ihåg det, just nu med en nattkräm från Nivea i blå burk.

Nu när det säkert finns experter i tråden kan jag kanske kapa lite och fråga om en hudrelaterad grej. Jag har haft lite små runda torra fläckar under ögonen. Syns inte så mkt men känns när man tar på huden. Nåt tips mot det?

Inget alls, när jag jobbade i ladugård kunde ansiktsbehandlingen bestå av koskit när man råkade vara lite för nära och kossan flyttade sig närmare vid mjölkningen och hade legat i en blajja. :p
Använder jag nåt alls så blir det Helosan från Lantmännen, jag fick 5 kg när jag slutade så det lär räcka en livstid,,,,,,minst. :laugh:

Intressant att höra hur olika alla är.
Är det någon som använder produkter med syra?

@Hagens_Zorba vad för ansiktsbehandlingar brukar du göra? Vad har du provat? När du peelar, använder du kemisk eller mekanisk? Vad har du för produkter där?

Jag smörjer in ansiktet när jag har duschat (med handkräm :angel:). That's it! Sminkar mig extremt sällan. Har väldigt bra hy om än lite torr på vintern. Alla mina yngre vänner är avis på min hy. :p

Jag smörjer in ansiktet när jag har duschat (med handkräm :angel:). That's it! Sminkar mig extremt sällan. Har väldigt bra hy om än lite torr på vintern. Alla mina yngre vänner är avis på min hy. :p

Min hy har blivit bättre med åren! ;) Några rynkor har iofs tillkommit under ögonen men jag har definitivt bättre hy rent generellt nu som 35 jämfört med när jag var 25

Så avis på er som verkar ha bra hud, och att det blivit bättre med åren!
Här är det minsann tvärtom ;) hade i princip aldrig en finne innan jag var 18. Så den där typiska pubertetshyn hade jag aldrig. Nu har jag mest problem med gigantiskt stora porer. Så pass att jag kan hänga örhängen i dom när dom envisas med att vara sådär superdupermegastora!

(fråga mig inte varför jag hänger örhängen i mina porer på kinderna eller hur jag kom på idén...)

Jag kör främst med Nivea. Är känslig både för parfymer och visa ämnen som kan vara i krämer så jag har fortsatt med det som funkar istället för att prova runt.

Tvättar huden med rengöringsmousse och ibland ACO rengöringslotion om jag haft mycket smink. Ansiktsvatten och en fuktkräm dagtid och fet kräm på natten. Sminkar mig nästan varje dag.

Min hud har också blivit bättre med åren. Hade massor av finnar som tonåring men nu närmar jag mig 50 och har inte fått några rynkor eller linjer ännu. Porerna är lite grövre än vad jag skulle vilja annars är jag helnöjd.

Jag är ganska noga, men pillar alldeles för mycket och får därför röda prickar och små blemmor av allt mitt klämmande och kliande. Borde verkligen sluta med det...

Just nu använder jag Maria Åkerbergs produkter och har gjort ett tag. Djurtestat med massa parabener och skit är uteslutet för mig och alltid det första jag kollar oavsett vad jag köper. Av MÅs grejer använder jag en ansiktstvätt, sedan ansiktsvatten, ögoncreme, serum, olja och till sist ansiktskräm efter årstid. Både morgon och kväll.
Mask och peeling iaf en gång i veckan, också från MÅ.

Brukar få ansiktsbehandlingar av elever (bra tips om man vill komma undan billigt) och de säger att jag inte ska använda syra pga ytliga blodkärl, så därför brukar jag inte få syrabehandlingar.

Tvättar med rengöring från ACO pga funkar riktigt bra, vegansk och billig
Ansiktsvatten från Decleor (endast morgonen)
Creme från Decleor på morgonen, ACO på kvällen (enbart av ekonomiska skäl, annars skulle jag kört Decleors jämt)

Några gånger i veckan: peeling från Dermalogica
Nån gång ibland: mask från Dermalogica

Undviker att kladda med smink, använder enbart Bare Minerals Matte ibland.

@Niyama Dermalogicas produkter gillar jag också. Har provat något som jag tyvärr faktiskt inte minns vad det var, från Decleor som jag också gillade. Men som sagt, det där med ekonomin ställer till det!

Vad för peeling använder du? Är det kemisk eller mekanisk?

@Niyama Dermalogicas produkter gillar jag också. Har provat något som jag tyvärr faktiskt inte minns vad det var, från Decleor som jag också gillade. Men som sagt, det där med ekonomin ställer till det!

Vad för peeling använder du? Är det kemisk eller mekanisk?

Daily Microfoliant. Enzympeeling och klart den bästa jag testat.

Intressant att höra hur olika alla är.
Är det någon som använder produkter med syra?

@Hagens_Zorba vad för ansiktsbehandlingar brukar du göra? Vad har du provat? När du peelar, använder du kemisk eller mekanisk? Vad har du för produkter där?

Jag använder vanligtvis 2% BHA och 8% AHA ifrån Paulas Choice. Men nu i sommar har jag inte kunnat det så jag ser förjäklig ut i hyn. :meh:

Tvättar med tvål och vatten vid behov. Använder varken smink eller hudkrämer av olika slag men märker enorm(!) skillnad på huden beroende på vad jag äter. Blir min hy så dålig att jag stör mig på det, då ser jag till att vara mer noggrann med kosten helt enkelt.

Nu när det säkert finns experter i tråden kan jag kanske kapa lite och fråga om en hudrelaterad grej. Jag har haft lite små runda torra fläckar under ögonen. Syns inte så mkt men känns när man tar på huden. Nåt tips mot det?

Testa en fuktmask på natten, jag älskar Cliniques Moisture Surge Overnight Mask. Ha på en bra fuktkräm på dagen, jag gillar både Clinique Dramatically Different Moisture Cream och Decleor Hydra Floral. Jag har extremt torr hy och känner igen det där med torrfläckarna, jag får det när jag inte smort in mig som jag ska.

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
23 210
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar