Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, hästen har sommarexem sen 2 år tillbaka. I år har han haft täcke så det har inte brytit ut än direkt. Men detta har jag aldrig sett, kom väldigt plötsligt.
Ja, vi har behandlat exemen med olivolja vilket har fungerat jättebra - det är det enda som hjälper. Gjorde det även förra året. Nu har vi dock inte oljat på ca 1-2 veckor pga regn och annat. Han har varit bra i manen. Nu satte jag på "Superbra hästsalva" i sprickorna i ren förskräckelse då jag inte hade ngt annat - mer än helosam och lite tjärsalva.
Allergi har vi redan varit inne på, eller överkänslighet. En reaktion inifrån av ngt slag. Därför bytte vi hage för ca 3-4 veckor sen från en stor hage med skog och ängsmark till en skogshage med mycket berg. Där går två hästar till sen flera månader tillbaka. Den hagen har det varit hästar i, i flera år.
Hur kan oljan skapa ett sånt här problem så plötsligt? Han har manen på den sidan som sprickorna är, samt täcke över så det kan inte vara solen. Däremot annan reaktion på oljan iof.
Okej. Igår hade många flagor trillat av och under är det lite hård hud med korta hår på. Såg det ut så på din häst också?
TACK ALLA ni som svarar. Alla bidrar till möjliga svar som jag kommer att fundera vidare på och läsa om.