hubertusjakter 2007???

C

catta_84

nån som vet när de drar igång med jakterna för i år??? ja e lite nybörjare på de här med jakt.. red 3 st förra året.. är de bara på hösten???? nån som vet några som brukar ha i sthlms,roslagen;uppsala trakterna????

Sv: hubertusjakter 2007???

Hubertus rids bara på hösten. Till ära för helgonet med samma namn dvs.

Tror att det är sista söndagen i oktober man skall rida jakt men Hubertusdagen är 3 november

Den dagen firas med jakt i en del länder som Hubertusdagen, till minne av Sankt Hubertus.

ok... lite tråkigt tycker jag att man inte har de i september då de e lite bättre väder... de jakter jag har ridit var de bra väder på en av dom men underlaget var väl inte de bästa..... den sista var de snö... lite läskigt när de blir halt på upploppet...

Hubertusjakt rids som sagt bara på hösten, men det finns ju inget som hindrar att man arrangerar jakter även på våren och sommaren, som träning inför hösten. :idea: Jag har en fundering på att arrangera ett par små jakter häromkring, men främst för shettisar eftersom jag sitter i styrelsen för Rid- och Körklubben Shetland. Men finns det intresse från "storhästryttare" så kanske jag kan fixa en sån jakt också - eller du, fråga din ridklubb om de kan tänka sig att göra det! Det är jättebra träning både för ryttare och hästar, för att inte tala om hur roligt det är! :)

Jakt

Det ordnas en jaktritt den 15 september i Hallaröd (mitt i Skåne)
För mer information se i kalendern.

Sven

Vart bor du? Det e en vrje år i tuna bälinge en liten bit utanför uppsala. Den e också i slutet av oktober. Jag brukar vara med och det är skoj!

27 oktober Hubertusjakt, Revingehed.
3 november Hubertusjakt, Rinkaby.
(Skåne)

Vart bor du? Det e en vrje år i tuna bälinge en liten bit utanför uppsala. Den e också i slutet av oktober. Jag brukar vara med och det är skoj!

jag var där förra året å jag tyckte inte de var nån riktig hubertusjakt... var mest på grusvägar å sen några rishögar i leran i skogen:smirk:

jag var där förra året å jag tyckte inte de var nån riktig hubertusjakt... var mest på grusvägar å sen några rishögar i leran i skogen:smirk:

Ja jag kan hålla med om att den var bättre förr! men det finns ju en i rönninge eller vad det heter också

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 273
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar