Hubertusjakt

C

Cindybell

Jag vill veta ALLT om hubertusjakter! Ska skriva om det i skolan, men jag hittar knappt någon fakta om det alls.
Hur brukar det gå till? Vad för sorts hästar? Hinder? Speciell utrustning?
Tacksam för svar! ;)

Sv: Hubertusjakt

Hubertusjakt i Sverige är inte riktigt lika som i england eller på irland. Beroende på vad ditt arbete ska täcka, allmänt om jakten eller arrangemanget osv. så prov amed att kontakta en förening som anordnar jakter. Stockholm är det väl Hubertusjakten på djurgården som är störst, kika in på sfk.a.se sedan vidare på jaktsektionen. Större ändå är jakten i södra sverige, helsingborgs jakt är otroligt: mycket åskådare och följeslagare.

Gällande utrustning så kan man väl säga att röda kavajer på ryttare och engelsk sadel med valfritt huvudlag ( ofta kan man behöva betta upp hästarna lite, iaf mina behövs det på då de blir supertaggade- Man ska ju ha kontroll på tempot )

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
523
Senast: KeeNine
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
503
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 564
Senast: Amha
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka