Hubertusjakt norrland?

Arwyn

Trådstartare
Vet inte riktigt vart den här ska ligga, men...

Jakttider närmar sig ju med stormsteg, och i skåne och stockholm och en massa andra län verkar det finnas jakter att välja och vraka mellan. Men bor man i norrland har man i vanlig ordning inte samma möjligheter. Jag har bara hittat en jakt och den är i kramfors. Någon som känner till några fler? Jag bor i sundsvall och vet inte om jag tycker att kramfors är i längsta laget...

Sv: Hubertusjakt norrland?

Jag bor i Umeå och har faktiskt aldrig hört att någon här uppe anordnat en Hubertusjakt, är nog inte så många som känner till det, eller så gör dom det men har inga möjligheter att fixa en. Verkligen synd tycker jag. :(

Ja, det var den jag menade, räknas inte det till kramfors? :o
Jag hinner inte vara med på den heller, då pållan precis blivit okej efter att ha hått omkull i hagen. Hade den legat i oktober (som väl är brukligt?) hade jag nog orkat åka på den. :)

Jag bor i Umeå och har faktiskt aldrig hört att någon här uppe anordnat en Hubertusjakt, är nog inte så många som känner till det, eller så gör dom det men har inga möjligheter att fixa en. Verkligen synd tycker jag. :(

Nog har det ordats Hubertusjakter här i norrland/Umeå. Men det var på 70 och 80-talet och före det åxå för den delen. Jag höll i en själv faktiskt på 80-talet.

Kicki :laugh:

Nog har det ordats Hubertusjakter här i norrland/Umeå. Men det var på 70 och 80-talet och före det åxå för den delen. Jag höll i en själv faktiskt på 80-talet.

aaha, oj :banana: men de var en aningens före min tid, är född på 90-talet ;)

aaha, oj :banana: men de var en aningens före min tid, är född på 90-talet ;)

:D Ja då var det inte det inte lätt.....

Tycker att det är synd att Hubertusjakterna "ebbat ut", men det kanske dyker upp någon eldsjäl på sikt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 702
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar